Gyakorlatilag teljesen megemésztette az Európai Bizottság által kiszabott rekordnagyságú büntetést a Google és a YouTube anyavállalata, az Alphabet, legalábbis erről árulkodnak a cég második negyedéves számai. A cég bevétele a június 30-ával végződött negyedévben 21 százalékkal 26,01 milliárd dollárra emelkedett, meghaladva a 25,65 milliárd dolláros elemzői várakozást. Ráadásul a franciáknak köszönhetően egy másik tetemes bírságot is megúsztak, ez tovább szépítette a számokat.
A 2. negyedév számai, beleértve az EU-s bírságot is Forrás: Google |
A nettó nyereség ugyanakkor 28 százalékkal 3,52 milliárd dollárra csökkent, mert a vállalat már a második negyedévben teljes egészében költségként elszámolta azt a 2,4 milliárd eurós büntetést. A Google hirdetési bevétele, amely egyébként a teljes bevétel oroszlánrészét adja, mintegy 18,4 százalékkal 22,67 milliárd dollárra ment föl, és az év egészében elemzők szerint 17,8 százalékkal 73,7 milliárd dollárra emelkedik.
Szépen megy a papír is
Az Alphabet árfolyama az idén 26 százalékkal erősödött, de hétfőn a nyereségrealizáló eladások miatt tőzsdezárás után 3 százalékkal esett a papír jegyzése New Yorkban. A gyengüléshez az is hozzájárult, hogy a költségek gyorsabban nőttek, mint a bevételek, és a befektetők tartanak a közösségi média, mindenekelőtt a fő rivális, a Facebook versenyétől.
Forrás: Stooq |