Aki valaha is autót akart venni, a sportkocsi mellett egyszer biztosan szerepelt a Volkswagen gömbölyded hippibusza az ember bakancslistáján. A hatvanas évek Flower Power mozgalmával összemosódott kisbuszokat ma aranyáron mérik, a használtautó-kereskedőknél akár egy lakás áráért is gazdát cserélnek. Egyetlen hátrányuk van: teljesítményben már összevethetetlenek a mai kocsikkal, ráadásul rendkívül környezetszennyezőek.
Hatvan év különbség: az 1950-es T1-es Transporter és az I.D. Buzz. Forrás: www.volkswagen-media-services.com |
Ezért is döntött úgy a német autógyártó, hogy feléleszti a márkát, a Bloomberg cikke szerint 2020-ban gördülhet le az első, I.D. Buzz névvel fémjelzett, felújított mikrobusz a gyártósorról. A kisbusz az új külső mellett teljesen új belsőt kapott, a teljesen elektromos motorral felszerelt nyolcüléses járgány 430 kilométert lesz képes megtenni egyetlen töltéssel. Emellett lesz benne robotpilóta is, ekkor a kormány visszahúzódik a műszerfalba.
Ezzel nyugtatják a világot?
A Volkswagen immár 16 hónapja küzd az emissziós botrány okozta vizsgálatokkal, bírságokkal és a hírneve visszaszerzésével, így nem csoda, hogy okosabbnál-okosabb és egyre környezetkímélőbb modellekkel próbálják megnyugtatni a világot – különösen Amerikát. A tervek szerint 2020-ban mintegy egymillió elektromos autót terveznek kibocsátani, ezt 2025-re 3 millióra emelnék az Egyesült Államokban. A világ egyébként úgy tűnik, kész megbocsátani nekik a csalást, a 6 millió visszahívott kocsi ellenére a Volkswagen eladásai tavaly 2,8 százalékkal nőttek.