Húsz százalékkal nőtt idén az előző évhez képest a belföldi internetes kereskedelem, óriási lökést adott a nálunk is egyre népszerűbb fekete péntek - írja a Világgazdaság összeállításában.
Minden apróságot a netről vennénk?
A lap által megkérdezett cégek közül az Extreme Digital Zrt. online értékesítési árbevétele várhatóan 50 százalékkal emelkedik a tavalyihoz képest. A csomagszám 60-70 százalékkal nőtt, ami azt jelenti, hogy az átlagos vásárlási érték csökkent. Ez azzal függhet össze, hogy sokan már a hétköznapi bevásárlásaikat is a neten intézik - mondta Várkonyi Balázs, a cég vezérigazgatója. A vállalatnál a tavalyi 23,7 milliárd forint után idén már 30 milliárd forintos nettó árbevételt várnak, nagyon mennek a LED-tévék, az okostelefonok és a háztartási kisgépek.
Tavalyhoz képest százezres nagyságrendben nőtt a felhasználószám a Libri és a Bookline/Shopline márkáknál - mondta Deák András üzletfejlesztési igazgató. A társaságnál 5-10 százalékos bővülés lehet a könyvértékesítés terén, más üzletágban akár 15-20 százalék is. A könyvpiacnak kiemelten fontos a karácsonyi szezon: olyannyira, hogy idén csak a decemberi forgalom meghaladta a teljes tavalyit, ezzel ez az eddigi legjobb ünnepi időszak a vállalatnál.
A Tchibo webáruházának magyarországi forgalma idén 20-25 százalékkal nőhet. Az online forgalom már nagyobb bevételt hoz a cégnek, mint a tíz hagyományos bolt - mondta Németh Norbert e-kereskedelmi igazgató.