7p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Francia tálalókészletekkel, német kerámiatálakkal és rozsdamentes serpenyőkkel próbálnak pontgyűjtésre, pontosabban vásárlásra rávenni minket a hazai áruházláncok ezekben a hetekben. Bár úgy tűnik, az őszi pontgyűjtő hullám tavaszra alábbhagyott: ezúttal csak két hipermarketnél, az Auchannál és a Sparnál találtunk hűségpont akciót.
Fotó: Privátbankár.hu/Izsó Márton

Utoljára tavaly októberben néztük meg, hogy a magyarországi áruházláncok épp milyen pontgyűjtő promócióival csábítnak vásárlásra. Akkor négy áruházláncnál, az Auchannál, a Sparnál, a CBA-nál és a Penny Marketnél is futott matricagyűjtés. Az Auchannál a hűségpontokat konyhai eszközökre, főleg késekre lehetett beváltani, a Sparnál teás és kávés kiegészítőket kínáltak olcsóbban a pontokért. A CBA-nál és a Penny Marketnél edényekért gyűjthettek matricákat a hűséges vásárlók.

Pontgyűjtőt a Jófogásról

Minek a pontgyűjtéssel bajlódni, ha van olyan, aki a pontokkal teli füzetét az interneten árulja? Érdekesség, hogy a Jófogáson több olyan hirdetést találtunk, ahol 300 és 2000 forint között adják a matricás füzetkéket.

A legtöbb konyhai eszközt akkor máshol nem találtuk meg, így valamennyire lehetetlen feladat azt összehasonlítani hogyha normál üzletben vagy webshopban vennénk meg az adott terméket, ténylegesen jobban járnánk-e, és ha igen, mennyivel. Mostani körképünk során is hasonlót tapasztaltunk: a promóciókban részt vevő márkák ugyanazon darabjai nehezen (vagy egyáltalán nem) találhatók az interneten.

Sütőből az asztalra!

Jelenleg két hipermarketnél, a Sparnál és az Auchannál fut pontgyűjtés.

A Spar „Sütőből az asztalra!” szlogennel indított kampányt április végén, amelynek keretében Zwilling márkájú konyhai eszközöket lehet venni. Mint a füzet beköszöntőjében írják, választásuk azért esett ismét a német termékekre, mert ez egy olyan márka, „ami megfelel egy modern, 21. századi konyha elvárásainak”.

Ha ez nem győzte volna meg a vásárlót, így folytatják:

„Az összkomfortos, teljesen felszerelt konyha mára státusszimbólummá vált. A modern konyha az étkezés és a főzés mellett a pihenés színhelyévé is vált, a tökéletes fogások elkészítéséhez pedig kiemelkedő minőségű termékek szükségesek. A Zwilling 1731 óta szinonimája a kiváló minőségnek és a világ legrégebbi brand-jeinek egyike. Eszközeik nemzetközi sikere a márka innovációján, a kivételes anyagok használatán, a minőségi kialakításon és modern működésen alapul”.

A 12 csúcsminőségű termék között van fedeles kerámia sütőedény, 20, 24 és 28 centiméteres serpenyő tapadásmentes bevonattal, öntöttvas edény, kerámia tálkák, szögletes kerámia sütőtálak és egy kukta. A promóció szerint akár 65-80 százalék kedvezménnyel vásárolhatjuk meg az egyes termékeket, de a konyhai eszközök hűségpont nélkül, eredeti áron is megvehetők.

A pontokat július 31-ig lehet gyűjteni, a pontbeváltás április 24-től egészen augusztus 11-ig tart. Minden elköltött 1000 forint után jár egy hűségpont, amelyeket a pontgyűjtő füzetbe ragasztva lehet gyűjteni. Egyes áruk után 1-3 darab extra pont kapható. Egy füzetbe 25 darab hűségpontot kell gyűjteni, egy pontgyűjtő pedig egy termékre váltható be.

Fotó: Privátbankár.hu/Izsó Márton

A promócióban szereplő kerámia tálakat nem nagyon találtuk a magyar webáruházak oldalain. A gyártó brit oldalán ugyanakkor megtalálható szinte az összes termék. Például a kerámia pitesütő, aminek eredeti ára 13 099 forint lenne, a Sparnál most 25 ponttal 4499 forintért beszerezhető. A Zwilling brit oldaláról rendelve 36.95 font (13 500 forint), amihez még hozzájön 30 font (majdnem 11 ezer forint) házhoz szállítási díj.

Egy másik termék, a 6 literes rozsdamentes kukta pontok nélkül 56 899 forintba kerülne, 25 pont beváltása mellett 25 999 forintért vásárolható meg kizárólag az Intersparokban. Keresgéltünk az interneten, hogy mennyire reális a közel 57 ezer forintos ár egy ilyen kuktáért. A Zwilling oldalán 139 fontért (hozzávetőleg 51 ezer forint) kínálják a 6 literes változatot. Bár hozzáadva az Egyesült Királyságon kívüli 30 font szállítási költséget, már nem érné meg innen megrendelni a terméket. Az egyik magyar webáruház oldalán viszont 55 900 forintért találtunk egy ugyanilyen márkájú, már 7 literes kuktát. Szállítási költség itt nincs, mivel az oldalon 10 ezer forint rendelés felett ingyenes házhoz szállítást adnak.

Jó ízekhez jó minőség

Az Auchan őszi promóció után mostani pontgyűjtőjénél is a francia Fontignac áruit kínálja kedvezményes áron. A Sparhoz hasonlóan itt is 54-85 százalékos kedvezménnyel vehetjük meg a termékeket. Ezúttal nem késeket, hanem evőeszközöket és tálalókészleteket, összesen 10 szettet lehet beszerezni „Jó ízekhez jó minőség” szlogennel futó, június 5-ig tartó kampányukban.

Mit mond a márkáról az Auchan?

„A Fontignac francia márka, amely a természetes, egészséges főzést állítja a középpontba. A márka jól megérdemelt helyet foglal el a francia konyhaművészetben. Már csaknem százéves tapasztalattal a háta mögött, 1926 óta készíti a legjobb minőségű étkészleteket. Ma a Fontignac név kiváló minőséget, stílust és eleganciát hordoz. A márka 18/10-es rozsdamentes nemesacélból készült étkészletek teljes skáláját kínálja, amelyek kiválóan alkalmasak mindennapi vagy alkalmi használatra egyaránt” – olvasható az áruházlánc honlapján.

Az Auchannál is minden elköltött 1000 forint után egy hűségpontot adnak az áruházak pénztárainál. Itt már 5 ponttal több, összesen 30 hűségpont összegyűjtése után vehető meg kedvezményes áron a választott darab.

A füzetekben feltüntetett eredeti árak meglehetősen húzósnak tűnhetnek. 7500 forint két, 0,2 literes sütőforma, 2 darab kerámia tálka készlet pontok nélkül 9999 forint, egy 28 centiméter átmérőjű, tapadásmentes serpenyő 29 990 forint. Utóbbi serpenyőt próbáltuk megtalálni az interneten. Ugyanolyan serpenyőt nem találtunk, csak egy hasonló, de Zwilling márkájú terméket, ami már 45 975 forintba került.

Néhány termék ára hűségpontokkal és eredeti áron
A promóciós termék neve Hűségpontokkal (forint) Hűségpontok nélkül (forint)
Fedeles kerámia sütőedény (Spar) 25 pont + 5.999 Ft 19.999 Ft
Serpenyő 20 cm átmérőjű (Spar) 25 pont + 7.999 Ft 23.499 Ft
Zománcozott öntöttvas edény (Spar) 25 pont + 25.999 Ft 68.599 Ft
Kukta 6 literes (Spar) 25 pont + 25.999 Ft 56.899 Ft
Szögletes kerámia sütőtál (Spar) 25 pont + 5.299 Ft 17.699 Ft
3 db-os evőkészlet (Auchan) 30 pont + 1.499 Ft 8.699 Ft
6 db-os kávéskanál szett (Auchan) 30 pont + 2.299 Ft 13.899 Ft
24 cm-es üvegtál (Auchan) 30 pont + 2.299 Ft 13.899 Ft
7 db-os  süteménytálaló készlet (Auchan) 30 pont + 3.999 Ft 21.899 Ft
7 db-os  spagetti tálalókészlet (Auchan) 30 pont + 5.999 Ft 24.899 Ft

Jól járhatunk

A legnagyobb kérdés, ami mindig felmerülhet a vásárlókban, hogy megérik-e ezen pontgyűjtők keretében venni egy serpenyőt, egy kanálszettet? Akik rendszeresen vásárolnak az adott üzletben és pont szükségük van egy új, minőségibb konyhai eszközre, azok mindenképpen jól járhatnak egy-egy ilyen matricagyűjtő kampánnyal.

Egyúttal megjegyeznénk azt is, hogy körképünk során nem bukkantunk olyan termékre, amely a hűségpontokkal számított kedvezményes árnál olcsóbban kínáltak volna akár itthon, akár külföldön. Aki mégis talált ilyet, az írja meg kommentbe vagy erre az e-mail címre.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG