Így vernek át a termékbemutatókon Új módszerek, megalázó helyzetek, pszichés nyomás, hegesztő vagy ménesgazda által végzett egészségügyi vizsgálat: ezek mind jellemzőek voltak azokra a termékbemutatókra, amelyeket a közelmúltban ellenőrzött a hatóság. Részletek >>> |
A tárca ezért egyeztetést kezdeményezett a társhatóságok és civil szervezetek bevonásával.
Koszorús László, az NFM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára szerint a fogyasztóvédelem 2008 óta vizsgálja a termékbemutatókkal kapcsolatos kereskedelmi tevékenységet. Ennek ellenére az ellenőrzések tapasztalatai azt mutatják, minden évben visszaélnek a kiszolgáltatott, nyugdíjas fogyasztók jóhiszeműségével.
Beszállt a KDNP is
A témáról széles körű konzultációt kezdeményeztek 8 hónapja a KDNP közreműködésével. A törvénymódosításhoz három javaslat vetődött fel: kötelező feladat lenne az országos ügyfélszolgálat működtetése, szigorítanák a hitelszerződések megkötésének feltételeit, és megtiltanák a reklámokban szereplő megtévesztő ingyenességet. A három javaslat a reklámtörvény, a kereskedelmi törvény és a fogyasztói hitelekre vonatkozó törvény módosítását jelentené.
Rengeteg a baj A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság tavaly közel 43 ezer ügyben járt el, ezek során mintegy 711 millió forint bírságot állapítottak meg, ez 230 millió forinttal alacsonyabb az előző évinél. |