4p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Augusztusban az előző év azonos időszakához képest változatlan maradt a fogyasztóiár-index – közölte a KSH.

A legnagyobb mértékben a szeszes italok, dohányáruk ára nőtt, az üzemanyagoké és a háztartási energiáé csökkent. Tavaly augusztushoz képest átlagukat tekintve a fogyasztói árak nem változtak.

A bulik drágábbak lesznek

Az élelmiszerek ára 0,9 százalékkal emelkedett. Ezen belül többek között nőtt az idényáras élelmiszerek, azaz a burgonya, a friss zöldség, gyümölcs (17,2%), az étolaj (7,7%) és a tojás (5,9%) ára, csökkent a cukoré (9,0%), a tejé (11,2%), a sajté (10,9%), valamint a liszté (4,9%). A szeszes italok, dohányáruk 3,9 százalékkal drágultak.

Drágultak a szolgáltatások is

A szolgáltatásokért átlagosan 1,7 százalékkal kellett többet fizetni, ezen belül az üdülési szolgáltatásokért 5,6 százalékkal. A tartós fogyasztási cikkek átlagosan 1,3 százalékkal drágultak, miközben a ruházkodási cikkek ára 0,2 százalékkal mérséklődött.

A háztartási energia ára átlagosan 2,7 százalékkal csökkent, ezen belül az elektromos energiáé 5,7, a távfűtésé 3,4 százalékkal. Az egyéb cikkekért (lakással, háztartással és testápolással kapcsolatos cikkek, gyógyszerek, járműüzemanyagok, valamint kulturális cikkek) 4,5, ezen belül a járműüzemanyagokért 11,9 százalékkal kellett kevesebbet fizetni.

Összességében csökkentek az árak

2015. júliushoz viszonyítva a fogyasztói árak átlagosan 0,6 százalékkal csökkentek. Az élelmiszerek ára 0,7 százalékkal mérséklődött, meghatározóan az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 5,3 százalékos árcsökkenésének következményeként.

E csoport nélkül számítva az élelmiszerek ára nem változott az előző hónaphoz képest. A szolgáltatások 0,3 százalékkal drágultak, ezen belül az üdülési szolgáltatások 1,1 százalékkal. A tartós fogyasztási cikkekért 0,2 százalékkal kellett többet fizetni. A szeszes italok, dohányáruk és a háztartási energia ára nem változott. A nyári kiárusítások következtében a ruházkodási cikkekért 1,3 százalékkal kellett kevesebbet fizetni. Az egyéb cikkek ára átlagosan 2,5 százalékkal csökkent, ezen belül a járműüzemanyagoké 5,5 százalékkal.

Meglepő eredmény

Ez annak fényében mindenképpen meglepő adat, hogy kollégáink a Privátbankár Árkosár felmérésén elég nagy drágulást mértek. >>>

Az elemzők most nem volt elég bátrak

Az augusztusi inflációra szóló legagresszívabb előrejelzést a JP Morgan globális pénzügyi szolgáltató csoport londoni befektetési részlegének elemzői adták. A keddi adatismertetetés előtti prognózisukban közölték, hogy a múlt hónapra zéró inflációt várnak tizenkét havi összevetésben a fogyasztói árindex júliusban mért 0,4 százalékos éves növekedése után.

Az előrejelzés jóval elmarad a szélesebb londoni elemzői konszenzus átlagától is, amely augusztusra a júliusival megegyező, 0,4 százalékos éves inflációt valószínűsítettek augusztusra.

A JP Morgan elemzői azzal indokolták prognózisukat, hogy az üzemanyagárak a múlt hónapban 5,5 százalékkal csökkentek, és a ház számításai szerint ez önmagában 0,5 százalékpontot lefaraghatott a havi összevetésű inflációból, tekintettel az üzemanyagok 8,2 százalékos súlyára az inflációs kosáron belül.

Nem ilyen olajárral kalkuláltak

A cég londoni elemzői szeptemberre is zéró körüli éves inflációt valószínűsítenek Magyarországon éves összevetésben, elsősorban a Brent nyersolaj-alaptípus árfolyamára szóló előrejelzésük meredek csökkentése miatt. A JP Morgan elemzőinek felülvizsgált prognózisa szerint a Brent hordójának átlagára 2015 hátralévő részében 49 dollár, 2016 egészében 52,50 dollár lesz a cég korábbi prognózisában szereplő 60, illetve 65 dollár helyett.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG