3p
Megérkeztek a legfrissebb számok, kiderült, milyen új autókat vettünk decemberben - így pedig már meghúzhatjuk az éves összesítést is. Melyik volt a magyarok kedvenc autómárkája? Melyik típusból fogyott a legtöbb?

Decemberben a Ford és az Opel nyert

A JATO Dynamics legfrissebb összesítése szerint összesen 7107 darab új személygépkocsi valamint 2294 darab kishaszongépjármű került forgalomba decemberben Magyarországon. Személyautóból 17 százalékkal vettünk többet, mint tavaly decemberben, haszonjárműből 16 százalékkal nőtt a forgalom egy év alatt.

Ha a teljes piacot nézzük, a Ford volt a legsikeresebb autómárka decemberben, 14 százalékos piaci részesedéssel. Ha viszont csak a személyautók piacát vizsgáljuk, akkor az Opel nyert 11,4 százalékos szelettel. Az Opelt a Suzuki, a Ford, a Skoda és a Volkswagen követi. (Novemberben még a Skoda állt az élen, most a negyedik helyre esett vissza.)

2015 december - személyautógyártók


Darab Piaci részesedés
1 Opel 808 11,4%
2 Suzuki 742 10,4%
3 Ford 716 10,1%
4 Skoda 599 8,4%
5 Volkswagen 520 7,3%
6 Renault 516 7,3%
7 Dacia 426 6,0%
8 Toyota 355 5,0%
9 Nissan 309 4,3%
10 Fiat 264 3,7%

Az év végén a Suzuki Vitarát vitték a legjobban

A legsikeresebb modell decemberben a Suzuki Vitara volt, a második a Skoda Octavia, a harmadik az Opel Astra. A dobogóra nem fért fel a Ford Focus, a Dacia Duzster és az Opel Corsa.

2015. december - személyautó modellek


Darab Piaci részesedés
1 Suzuki Vitara 485 6,8%
2 Skoda Octavia 368 5,2%
3 Opel Astra 256 3,6%
4 Ford Focus 225 3,2%
5 Dacia Duster 214 3,0%
6 Opel Corsa 192 2,7%
7 Fiat 500 163 2,3%
8 Ford Mondeo 153 2,2%
9 Volkswagen Passat 149 2,1%
10 Renault Clio 144 2,0%

Decemberben is nagy többségben a céges vásárlások uralták a piacot: 81 százalékban cégek vettek új autót.

Íme, 2015 kedvenc új autói

A statisztikából az is kiderül, hogy 2015-ben a legsikeresebb autógyártó Magyarországon az Opel volt, az újautó-eladások 11,5 százalékát ők hozták. A Skoda 10,1 százalékkal a második, a Ford 9,8 százalékkal a harmadik. A Suzuki a negyedik helyre futott be a személyautók piacán, a Volkswagen lett az ötödik.

2015 - személyautógyártók TOP10


Darab Piaci részesedés
1 Opel 8589 11,5%
2 Skoda 7781 10,1%
3 Ford 7603 9,8%
4 Suzuki 7502 9,7%
5 Volkswagen 6970 9,0%
6 Toyota 3889 5,0%
7 Dacia 3657 4,7%
8 Renault 3465 4,5%
9 Nissan 3332 4,3%
10 Kia 3136 4,1%

Ami a modelleket illeti: 2015 legnépszerűbb új autója Magyarországopn a Skoda Octavia lett, 4761 darabot adtak el belőle, a teljes piac 6,2 százalékát lefedve. A második a hazai gyártású Suzuki Vitara, a harmadik az Opel Astra lett.

2015 - személyautó modellek TOP10


Darab Piaci részesedés
1 Skoda Octavia 4761 6,2%
2 Suzuki Vitara 3733 4,8%
3 Opel Astra 2953 3,8%
4 Ford Focus 2494 3,2%
5 Suzuki Swift 1956 2,5%
6 Volswagen Golf 1908 2,5%
7 Dacia Duster 1735 2,2%
8 Volkswagen Passat 1653 2,1%
9 Fiat 500 1650 2,1%
10 Opel Corsa 1547 2,0%

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG