A Kisokos-sorozatunkban legutóbb azzal foglalkoztunk, hogy pontosan miket is tehetünk a fagyasztóba - a legutóbbi videónkat itt nézheted meg a Privátbankár.hu-n. >>> |
Könnyű megoldás, hogy valamit csak bedobunk a fagyasztóba, aztán ha szükség van rá, csak ki kell engedni és kész. Ez az esetek nagy többségében működik is, már amennyiben szakszerűen fagyasztottuk le, de ettől még nem csodaszer: a fagyasztásban is romlanak az ételek, csak sokkal lassabban. Előzzük meg a pazarlást – mutatjuk, mi, meddig áll el a frigóban!
LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Friss
-
Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
31 perce
-
Zelenszkij elismert egy fájó igazságot
11 órája
-
Mennyit ér az ingatlanom? Robbanás lesz Kecskeméten, mert Lázár János is úgy akarja
11 órája
-
Csak a szemét forgatja, ha meglátja, ami a forinttal történt
11 órája
-
Donald Trump megint előállt egy szürreális ötlettel
12 órája
-
A nemzetközi hangulat tükröződött a budapesti parketten is
12 órája
-
Durva károkat okozott az egymás után elsüllyedt két orosz hajó
13 órája
Mfor.hu Top24
- Hadházy Ákos újabb vérlázító felfedezést tett
- Itt egy megdöbbentő szám arról, hogy arányosan mennyit költ a magyar kormány a sportra
- Lázár János: Választási vereség esetére is van fideszes forgatókönyv
- Eltévedt a forint, mint maci a málnásban
- Karácsony Gergely örülhet: végül a Tisza Párt is megszavazta a budapesti költségvetést
- Hátborzongató részlet derült ki Putyin észak-koreai katonáiról
- Orbán Viktor ide-oda rohangál Európában
Vásárló
Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK. A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre.
A KSH adataiból ugyan nem nagyon látszik, de kiskereskedők azt tapasztalják, hogy a magyar fogyasztók többet költenek az áruházaikban, mint korábban. A JYSK-nél mennyire látszik a forgalom növekedése?
– A mi üzleti évünk szeptembertől augusztusig tart, így a 2024-es évet is a nyár végén zártuk le. Ennek az időszaknak az eleje még döcögős volt, ha azonban csak a naptári évet nézem, akkor nem panaszkodhatunk. Elég szép növekedést értünk el az eladott termékek mennyiségében és a vásárlók számában is.
A lakásfelszerelési cikkeket kínáló áruházláncok, így a JYSK is gyorsan megérzik a gazdasági gondokat. A 2008-as pénzügyi válság utáni leállás például azonnal jelentkezett nálunk, ám akkor is előbb kezdett el növekedni a forgalmunk, mint más tartós fogyasztási cikkekkel foglalkozó kiskereskedők értékesítése. Mi nem a piacunk prémium szegmensét célozzuk meg, aminek szerepe lehetett abban, hogy idén meg tudtuk ragadni a vásárlók fantáziáját.
– Ehhez nem kellett szortimentet váltani?
– Nem. A koronavírus-járvány, a magas infláció, a kedvezőtlen árfolyamváltozások miatt nemcsak Magyarországon, hanem világszinten is gyengébben sikerült az előző évünk. Elsősorban az ellátási láncokkal, a beszerzési árakkal voltak gondok. Ezt sikerült korrigálni. Ennek köszönhetően 2024-ben még csökkenteni is tudtuk az árainkat.
Ami a szortimentet illeti, egy-egy elosztóközpontunk – egy ilyen bázisunk Magyarországon is van – több országot lát el úgy, hogy a választék különböző. Nem nagyok az eltérések: olyan 60-70 százalék azonos és 30-40 százalék változik. Előfordul, hogy csak a termékek színei eltérőek, mert a különböző országokban más színek a népszerűek.
Érdekes furcsaság ezzel kapcsolatban például, hogy a paplan- és a párnaméretek minden országban eltérőek. Mások a megszokott, elfogadott nagyságok. Ehhez próbálunk alkalmazkodni.
– A magyarországihoz hasonlóan alakult a JYSK elmúlt éve a három országban, amit irányít?
– Görögországban is jó évünk volt. A görög társadalom a tíz évvel ezelőtti adósságválság után jól összeszedte magát, a covidot is szerencsésen átvészelték és két évvel ezelőtt nekilendült infláció sem volt olyan magas náluk, mint Európa más országaiban. Úgy látom, hogy a görög piac továbbra is ígéretesen alakul.
Ausztriában ugyan nincsenek olyan hullámvölgyek az üzleti környezet alakulásában, mint Magyarországon, viszont alacsony a gazdasági növekedés és az európai átlagnál jobban megugrott az infláció. Ezért az osztrák lakosság vásárlói hangulata viszonylag rossz. Ugyanakkor a JYSK forgalma ott is nőtt körülbelül hat százalékkal nőtt az előző üzleti évben.
– A JYSK nagy versenytársai a város széli nagyáruházaik után kisebb boltokat nyitnak a városközpontokban, míg a dán vállalat eleve ezen a terepen mozgott. Változik a koncepció a megjelenésük miatt?
– Úgy négy-öt ezelőtt volt egy egységes boltkoncepciónk. Ebben az szerepelt, hogy 1300 négyzetméteresek legyenek az áruházak, amiből 950 négyzetméter az eladótér. Ezt rugalmasan kezeljük, ami lehetővé tette azt is, hogy majdnem az összes budapesti plázában megjelenjünk kisebb eladóterekkel. Ez különben a márkaépítés szempontjából fontos, így tudunk többek között közelebb kerülni a fiatalabb generációhoz.
Emellett a Bajcsy-Zsilinszky úton lévő boltunkat is ennek köszönhetően nyithattuk meg, bár ott a rakták egy pincehelyiség, ami sok gondot okoz a munkatársainknak.
– A potenciális vásárlóknak meg a parkolás a gond a környéken...
– Azt tapasztaltuk, hogy megoldják a vevőink ezt a helyzetet. Egyébként, aki kíváncsi arra, hogyan lehet parkolni a zsúfolt belvárosokban, annak érdemes lehet megnézni, hogyan csinálják a görögök. Ott a parkolást „művészetté” fejlesztették.
Visszatérve a kisebb plázás boltokhoz, Magyarországon minden üzletünk nyereséges. Természetesen a plázás boltoknak is megvan a maguk szerepe a hálózatunkban, de a JYSK stratégiája elsősorban a nagyobb, önálló üzletek fejlesztésére fókuszál.
– A boltokkal kapcsolatos hír, hogy megnyitották a 100. áruházukat. Ez már a plafon vagy még jelentősen bővíteni akarják a hálózatot?
– Magyarország területét ezzel a száz üzlettel nagyjából elég jól lefedtük. Az a célunk, hogy a sűrűbben lakott térségekben mindenki elérhesse egyik áruházunkat egy órán belül. Magyarországon vannak kisebb települések, ahol még tudnánk nyereséges üzletet üzemeltetni. Azt biztosan állíthatom, hogy nem lesz 150 JYSK-áruház az országban.
Fontos lépés, hogy most indultunk Ózdon, ahol sokáig nem találtunk üzlethelyiséget. Ez volt az utolsó 30 ezer lakos fölötti település, ahol nem volt áruházunk. Nagyatád is egy viszonylag kis város, ahol meg tudtunk jelenni.
Itt érdemes talán megjegyezni, hogy eddig erősen Európához kötött vállalatként működött a JYSK. Próbálunk új lehetőségeket, piacokat keresni, ezért két éve nyitottunk Törökország felé és jövőre megjelenünk Marokkóban is.
– A magyarországi fogyasztók előre félnek attól, milyen árakat hoz a forint gyengülése a boltokban. Mit várhatnak a JYSK-nél?
– Egyelőre biztosan nem lesznek áremelések. Mi nem kötünk hedge üzleteket azoknak az országoknak a valutájára, amelyekben jelen vagyunk, hogy fedezzük az esetleges árfolyamveszteséget. Napi árfolyamon könyvelünk. Ugyanakkor most nagy előnyét látjuk annak, hogy Magyarországon van az elosztóközpontunk.
Az ebben elérhető áru beszerzési ára alapján számoljuk el az értékesítést, ami kettő-öt havi eladásokat fedez. A készlet lassan árazódik át. Ezért lassabban és fokozatosan nőhetnek az árak, amit a termékkínálat változása mérsékelhet.
– Hogyan kezelik a kiskereskedelemben jelentkező munkaerőhiányt?
– A JYSK-nél éves szinten 25 százalék körül alakul a fluktuáció, ami tudomásom szerint más áruházláncokkal összehasonlítva nagyon kedvező arány. Az élelmiszerláncoktól inkább üzletvezetői posztokra igazolnak hozzánk új kollégák. Próbálunk az átlagosnál magasabb béreket adni. Indulásként a minimálbérnél 15-20 százalékkal nagyobb összeget kínálunk, emellett sok juttatást is adunk.
Mindenki kap például egy bónuszt, ami az üzlete teljesítménye alapján jár. Emellett munkavállaló-barát skandináv munkaszervezéssel dolgozunk. Ez nagy önállóságot kínál a hét-tíz fős csapatoknak, amelyekben a kollégáink dolgoznak. Ahogy hallom, a diszkontokra például nem igazán jellemzőek a laza szervezeti keretek.
Úgy vélem, már minden munkaadó észrevette a magyarországi kiskereskedelemben, hogy vége a 15 évvel ezelőtt jellemző helyzetnek, amikor a munkaadók uralták a munkaerőpiacot. Jelenleg az a helyzet, hogy a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, mert kevesebben vannak, mint akkor. Mi mindent megteszünk, hogy megtartsuk a jól dolgozó kollégákat.
– Fizikai áruházlánccal rendelkező kiskereskedelmi cégek tudomásom szerint pestiesen szólva macerásnak tartják az online értékesítést. Nem hoz sok pénzt, viszont sok szervező munka van vele. Hogyan áll ezen a téren a JYSK?
– Nálunk gond nélkül működik. Odafigyelünk a költségekre, mert a termékeink árai nem lehetnek magasabbak, mint amibe a fizikai boltban kerülnek. A szállítást általában nem tudjuk ingyen vállalni, de vannak olyan akcióink, amikor nem kérünk ezért pénzt. Az online értékesítésünk nő, amiben megint csak szerepe lehet annak, hogy Magyarországon van a JYSK áruelosztó központja.
Elmondhatom azt is, hogy nem érezzük a Temu megjelenését az e-kereskedelemben. A mi kínálatunkhoz hasonló termékkel foglalkozó magyarországi webshopoknak persze más tapasztalataik lehetnek, amit sajnálok, de minket nem ingatott meg a kínai áruözön, amit a Temu hozott a magyarországi online piacra is.
– Nem hagyhatom ki, hogy rákérdezzek: hogyan hasznosítja a JYSK a mesterséges intelligenciát a működésében?
– A termelés, a beszállítás oldaláról lehet szerepe az MI-nek, de attól még nagyon messze vagyunk – már ha valaha eljutunk idáig –, hogy a mesterséges intelligencia mondja meg, hogyan nézzen ki belülről egy JYSK-áruház. A mi választékunk nagyon emberközpontú. Személy szerint soha nem hittem abban, hogy erről többet fog tudni az MI, leszámítva, hogy gyorsabban el tudja számolni, miből, mennyi fogyott egy adott időszakban.
Sok kiskereskedőt izgat, és a mesterséges intelligenciát is segítségül hívja, hogy kitalálja, hogyan lehet a vásárlót az üzletben irányítani. Hogyan lehet egy adott vevő vásárlását mindenféle eszközzel, okos trükkökkel – mi van szemmagasságban és hasonlókkal – növelni. Én ebben soha nem hittem.
Inkább a jó márkák erejében hiszek, a jó árazásban, a termékek jó minőségében. A kiskereskedő akkor végzi jól a munkáját, ha ki tudja találni, mire van és főként, hogy mire lesz szüksége a vevőinek. Ez a szakmája, ehhez kell értenie. Az MI adhat segítséget ebben, ötleteket, de végül az embernek kell dönteni. A jó tervezést, az előrelátást – legalábbis egyelőre – nem tudja átvenni az embertől a mesterséges intelligencia.
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK. A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre.
Vásárló
Megjelent az űrkutatásból származó technológia a fogkrémeknél
Buksza blog | 2024. december 15. 18:03
Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy.
Vásárló
Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
Vásárló
Furcsa balesetben halt meg egy Magyarországon is népszerű márka alapítója
Privátbankár.hu | 2024. december 15. 08:26
Kirándulás közben történt a szerencsétlenség.
Vásárló
Futárok nevében verik át a gyanútlan online vásárlókat a csalók: figyelmeztet a szlovák rendőrség
Privátbankár.hu | 2024. december 12. 12:59
Egy újfajta csalásra hívja fel a figyelmet a magyar nyelvű szlovákiai sajtó, ami vélhetően nem csupán Magyarország északi szomszédjának lakóit veszélyezteti.
Vásárló
Földbe döngölheti a bíróság a „junk food” élelmiszerek és italok gyártóit
Buksza blog | 2024. december 12. 07:44
Egy magánember olyan pert kezdeményezett az úgynevezett ultrafeldolgozott élelmiszerek gyártói ellen, amely a dohánygyártók elmeszeléséhez hashonló végeredménnyel járhat.
Vásárló
Váltás jöhet a boltokban: nyugdíjba mehetnek a mostani bevásárlókocsik
Buksza blog | 2024. december 10. 17:47
Hamarosan megjelenhetnek az okosnak mondott bevásárlókocsik az áruházakban, amelyek két szempontból is kiérdemlik ezt a jelzőt. Sokat tudó elektronikus kütyük és tudják hogyan húzzák ki a pénzt a vevők.
Vásárló
Egy speciális hajápoló termék, amelyet érdemes megismerni
Márkázott tartalom | 2024. december 9. 15:29
A keratinos samponok népszerűsége töretlen, de vajon hányan ismerik közelebbről is ezeket a termékeket? Miért jó, ha ezeket használjuk a már megszokott samponok helyett? Cikkünkből ez is kiderül!
Vásárló
Fekete karácsony: minden idők legdrágább bevásárlására készülhetnek a magyarok
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. december 9. 05:47
Az elmúlt hónapok áremelkedése decemberben tetőzött: másfél éve nem láttunk akkora drágulást a hipermarketekben, mint most. A két számjegyű drágulás visszatért az üzletekbe, sosem volt még ilyen drága a nagybevásárlás a Privátbankár Árkosár története során.
Vásárló
Évtizedek óta példátlan drágulás történt: méregdrága lett a kávé
Buksza blog | 2024. december 8. 16:45
A kávé ára ötven éve nem látott magasságba nőtt miután az alapanyag kínálata messze elmarad a kereslettől. A háttérben részben a klímaváltozás és az ellátás finanszírozásának némi kavarodása áll.
Heti top
- Az orosz légvédelem leszedett valami nagyot az égről 2024. december 14. 18:05
- Orbán Viktor raportra hívhatja Rogán Antalt 2024. december 18. 05:42
- Leégetik az észak-koreai elhunytak arcát az oroszok, állítja Volodimir Zelenszkij 2024. december 17. 07:18
- Nagyobbat zuhant a Fidesz, mint a forint 2024. december 16. 18:51
Havi top
- Itt már bizonyítottak az észak-koreai katonák — hatalmas lopást vittek véghez 2024. november 21. 10:22
- Példátlan lépés az orosz lakosságtól 2024. november 23. 16:12
- Valakik újra alaposan megfinanszírozták az Orbán-kormányt 2024. december 4. 13:00
- Az orosz légvédelem leszedett valami nagyot az égről 2024. december 14. 18:05
A privátbankár ajánlja
- Mire kényszeríti a szokatlan választási vereség a japán kormányt? 2024. október 30. 05:42
- Miért lett drágább a lakás Kolozsváron, mint Bukarestben? 2024. október 21. 19:42
- Bod Péter Ákos: Nem húz a motor – mi lesz az iparral? 2024. november 8. 05:41
- Kamala Harris bukása után robbanhat be egy pofátlan kaliforniai fenegyerek 2024. november 15. 15:01
Friss
Nemzetközi
Zelenszkij elismert egy fájó igazságot
Az ukrán elnök elismerte, hogy jelenleg nem tudnak minden elfoglalt területet visszafoglalni.
11 órája
Nemzetközi
Donald Trump megint előállt egy szürreális ötlettel
A megvalósítására semmi esély.
12 órája
MBH Bank elemzés
-
Visszaesett az építőipari termelés volumene 2024 augusztusában2024. október 16. 11:55
-
Az MBH Bank jövőre a növekedés jelentős gyorsulását várja2024. október 15. 16:58
-
MBH Bank: év végére 4,5 százalékra is nőhet a pénzromlás üteme2024. szeptember 10. 13:59
-
MBH Bank: Kellemetlen meglepetés a júliusi pénzromlási adat2024. augusztus 8. 10:42
-
A biztató munkaerőpiaci adatok mellett inflációs veszélyre figyelmeztet az MBH Bank2024. június 28. 10:16
-
Innentől kezdve kivárnak Matolcsy Györgyék2024. június 18. 19:27
-
MBH Bank: lelassult a munkaerőpiac feszességének oldódása2024. május 24. 13:39
Piac&Profit cikkei
-
A mostani gazdasági környezetben csak a legszükségesebb esetekben alapítanak új cégeket a vállalkozók
05:05
-
Új törvény szabályozza a kiberbiztonságot
16:04
-
Idegesek a magyar menedzserek
15:03
-
Pont a magyar származású volt francia elnök kap nyomkövetőt
15:03
-
Összeolvad két magyar nyugdíjpénztár
14:02
Turizmus Online cikkei
-
Járt már Farkaskútvölgyben? Ha nem, ideje felkeresni!
22:10
-
Példátlan összefogás a petárdázás ellen az agglomerációban és tilalom a pesti belvárosban
13:01
-
Hogyan tárgyaljunk munkabérről, béremelésről a munkáltatóval?
13:01
-
Magyar felhasználótól jött idén az ételkiszállító legnagyobb rendelése
12:12
-
Februárban egy héten át Budapestre figyel a divatvilág
12:12
A vidék hírei
legolvasottabb
-
Itt már bizonyítottak az észak-koreai katonák — hatalmas lopást vittek véghez
2024. november 21. 10:22
-
Példátlan lépés az orosz lakosságtól
2024. november 23. 16:12
-
Valakik újra alaposan megfinanszírozták az Orbán-kormányt
2024. december 4. 13:00
-
Az orosz légvédelem leszedett valami nagyot az égről
2024. december 14. 18:05
-
Nukleáris védelem Oroszországtól, itt a bejelentés
2024. november 28. 11:31
top 24
-
Mindent bevallott az orosz tábornok felrobbantója
2024. december 18. 09:21
-
Csődöt mondott Putyin terve? Észak-koreai katonák tömegei fekszenek az orosz kórházakban
2024. december 18. 13:37
-
Egy országgal arrébb költözött milliónyi ukrán és megmozgatta a piacokat
2024. december 18. 15:11
-
Zelenszkij elismert egy fájó igazságot
2024. december 18. 19:42
-
A kivándorolt magyarok nem fognak örülni ennek az adatnak
2024. december 18. 09:59