Hirdetés
Hirdetés

Komoly gondok vannak a netes vásárlásokkal

2017. szeptember 21., 13:54

Sok panasz érkezik a Békéltető Testülethez.

Év eleje óta egyre több panasz érkezik a Budapesti Békéltető Testülethez az interneten vásárolt műszaki cikkekre (okostelefon, iPad, televízió) amelyek tartós fogyasztási cikknek minősülnek, ha a vételáruk meghaladja a 10 ezer forintot, mégis nem sokkal az átvétel után elromlanak, és a kötelező egyéves jótállás ellenére a cégek elutasítják a fogyasztókat, amikor ingyenes javítást vagy cserét szeretnének - közölte a Budapesti Békéltető Testület.

1 éves garancia - mire jó?

Hirdetés

A tartós fogyasztási cikkeknél az egy éves garancia azt jelenti, hogy ha a termék meghibásodik, akkor a vállalkozásnak kell bizonyítania, hogy eladáskor még hibátlan volt, ha ezt nem teszi vagy nem tudja megtenni, ki kell cserélnie vagy ki kell javítania az adott terméket.

Mihez kezdjünk a megtakarításunkkal a minikamatok világában?

A kötelező egyéves jótállási idő alatt nincs lehetőség a garancia megvonására, hiszen az jogszabályban biztosított. Ezért ilyen esetekben nem elég egy a fogyasztónak szóló e-mail, hogy sérülést fedeztek fel a terméken, hanem a vállalkozásnak kell bizonyítania, hogy a hibát valóban ez a sérülés okozta. Mindezek miatt a fogyasztónak érdemes a problémás termékről visszaküldése előtt fényképeket vagy videófelvételt készíteni és mindezt megismételni, ha a terméket már becsomagolták, hogy bizonyítani tudja, pontosan milyen állapotban küldte vissza a meghibásodott árut - hangsúlyozta közleményében a Budapesti Békéltető Testület.

A futártól kapott átvételi elismervényt is meg kell őrizni, hiszen csak ezzel lehet igazolni a csomag átadását.

Nehez jutnak pénzükhöz a vevők

Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület látja el a fogyasztók és a vállalkozások közötti, határon átnyúló, online vásárlásokból fakadó viták rendezésének feladatát és egyúttal a tagállami kijelölt, európai uniós online tanácsadó pontot is működteti.

A másik probléma az online rendeléskor biztosított 14 napos indoklás nélküli elállási joggal függ össze. Gyakran előfordul, hogy amikor a fogyasztók élnek az elállási jogukkal, a cég nem vagy csak igen sokára téríti vissza a termék vételárát. Hasonló esetben azonban a vállalkozásnak haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül azt követően, hogy tudomást szerzett az elállásról, vissza kell térítenie a fogyasztó által kifizetett teljes összeget, amit csak addig tarthat vissza, míg a terméket vagy a visszaküldést igazoló dokumentumot meg nem kapta.

Ssokszor elkerüli a fogyasztók figyelmét, hogy nem magyar székhelyű vállalkozástól rendelnek. Ez a vásárolt áru meghibásodásakor jelent problémát, amikor kiderül, hogy a cég külföldi szerviz partneréhez kell visszaküldeni.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Az EU is úgy eltűnik a történelem süllyesztőjében, mint a Szovjetunió?

Az EU is úgy eltűnik a történelem süllyesztőjében, mint a Szovjetunió?

Merkel két és fél évvel a migránsválság elindulása után európai megoldásról prédikál, de a német közvélemény többsége már Seehofernek hisz. A migrációs válság mély politikai hasadáshoz vezetett, és ez könnyen az EU szétesését eredményezheti. Orbán az EU Bizottságot „fehérgalléros embercsempészeknek” nevezte.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Szavazás

Ön szeretné, hogy elmélyítsék az Európai Unió integrációját?