Kép forrása: https://www.kaspersky.com/blog |
A Kaspersky Lab IT Security Economics jelentése szerint a vállalatok 77 százaléka szenvedett el informatikai támadást az elmúlt 12 hónap alatt. Ráadásul a DDoS és a POS rendszerek ellen egyre több támadást intéznek, kiváltképp a karácsonyi időszakban, amikor a vásárlók száma is megugrik, ezt közölte a Kaspersky a Privátbankár.hu-val. Az elmúlt évek trendje alapján idén is arra számítanak, hogy megnő az ilyen támadások száma az ünnepek közeledtével.
Idén számos nagy horderejű kiberbiztonsági feltörést láthattunk nagy márkák fizetési rendszere ellen, egyebek mellett például a Chipotle, a Hyatt Hotels és a Forever 21 oldalát is meghekkelték. Ezek a támadások magukban foglalhatnak váltságdíj követelést, vagy egyszerűen elérhetetlenné tehetik a szolgáltatást, amivel pénzügyi veszteséget és/vagy ügyfél elégedetlenséget okozhat a cégeknek, fűzte hozzá Alessio Aceti, A Kaspersky Lab Vállalati Divíziójának vezetője.
Mit lehet tenni?
Annak érdekében, hogy a kiskereskedelmi, valamint az e-kereskedelmi cégek bevételei ne csökkenjenek ezalatt a roppant jövedelmező időszak alatt, a vírusirtó fejlesztője azt javasolja, hogy a kereskedők tartsák naprakészen a kereskedelmi felületeiket, hiszen minden egyes frissítés kritikus javításokat tartalmazhat, amelyek által kevésbé sérülékenyek az informatikai rendszerek.
Emellett érdemes meggyőződni arról is, hogy a POS terminálok a legújabb szoftvereket futtatják, valamint változtassák meg az alapértelmezett jelszavakat is. Emellett – értelemszerűen – érdemes egy megfelelő vírusirtót is használni a cégnél, a biztonság kedvéért.
Mindeközben a vírusirtót támadó Németországnak és Oroszországnak is kőkeményen visszaszólt a Kaspersky Lab vezetése, erről korábban itt írtunk bővebben. >>> |