2p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Új ötlettel állt elő egy cég: márkáznák a magyar görögdinnyét.

Érdemes lenne márkázni a magyar görögdinnyét, a fogyasztók így könnyebben felismernék a jó minőségű termékeket – mondta Antal Gyula, a Syngenta Kft. zöldség üzletágának szakmai vezetője. Kifejtette: Magyarországon az elmúlt húsz évben válságba került a zöldségtermesztés, nehéz piachoz jutni, ezen csak kiváló minőséggel és új marketingeszközökkel lehet változtatni – vélekedett. 

Antal Gyula hangsúlyozta: a fogyasztók a megfizethető, könnyen elérhető, megbízható minőségű és egészséges, növényvédő szerektől mentes termékeket keresik. Ha találnak ilyet, ahhoz általában ragaszkodnak, de a dinnyék és általában a zöldségfélék esetén nehéz ezt felismerni, így ebben segítene a márkázás – mondta.

Véleménye szerint a termelőknek – a zöldség-gyümölcs terméktanáccsal és az Agrármarketing Centrummal közösen – kellene tenniük azért, hogy ne csak "kánikulai termék" legyen a dinnye. 

Antal Gyula közölte: a Syngenta tavaly kezdte el forgalmazni a Rubin görögdinnyefajtát, amelyet matricával látnak el a boltok standjain, a termelők pedig direkt erre a célra készített zászló mellett értékesíthetik a terméket.

Hogy néz ki?

A Rubin fajtát sötét színe, és halványabb csíkjai miatt könnyű felismerni; a fajta korai, gyorsan érő típus, belül mélyvörös színű, betegségekkel szemben ellenálló, nem túl nagy, 6-12 kilogramm közötti súlyú. Hangsúlyozta: a fogyasztók a frissesség jelének tartják a sötét színt, ezért főleg azt keresik, és nem szeretik a túl nagy dinnyét.

Tavaly 30, idén már 300 hektáron termelték a fajtát.

Indulnak a razziák

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal a szezon indulásával fokozottan ellenőrzi a dinnyetermesztőket és árusokat.Részletek >>>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG