3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Júniusban a fogyasztói árak átlagosan 0,6 százalékkal magasabbak voltak, mint egy évvel korábban. A legnagyobb mértékben a szeszes italok, dohányáruk drágultak, míg az üzemanyagok és a háztartási energia ára csökkent.

Egy év alatt a fogyasztói árak átlagosan 0,6 százalékkal nőttek. Az élelmiszerek ára 1,4 százalékkal emelkedett, ezen belül nőtt többek között az idényáras élelmiszerek, azaz a burgonya, a friss zöldség, gyümölcs (16,7%), a tojás (5,9%) és az étolaj (4,7%) ára. Csökkent a cukor (15,4%), a tej (8%), a sajt (6,1%), valamint a liszt (5,9%) ára. A szeszes italok, dohányáruk 3,6 százalékkal drágultak.

A szolgáltatásokért átlagosan 1,9 százalékkal kellett többet fizetni, ezen belül az üdülési szolgáltatások ára 4,7 százalékkal nőtt. Kisebb mértékben drágultak a tartós fogyasztási cikkek (0,8%) és a ruházkodási cikkek (0,1%) is. Az egyéb cikkekért (lakással, háztartással és testápolással kapcsolatos cikkek, gyógyszerek, járműüzemanyagok, valamint kulturális cikkek) 2,3 százalékkal kellett kevesebbet fizetni, ezen belül a járműüzemanyagok ára 7,3 százalékkal csökkent. A háztartási energia ára átlagosan 2,7 százalékkal mérséklődött, ezen belül az elektromos energiáé 5,7, a távfűtésé 3,4 százalékkal.

Májushoz képest a fogyasztói árak átlagosan 0,2 százalékkal emelkedtek. Az élelmiszerek ára nem változott. Ezen belül, drágult az étolaj (2,3%), a kenyér (0,6%) és 0,4 százalékkal többet kellett fizetni az idényáras élelmiszerekért (burgonya, friss zöldség, gyümölcs). Csökkent a cukor (2,7%), a tej (2,2%), valamint a tojás (1,6%) ára. 

A legnagyobb mértékben, 0,8 százalékkal az egyéb cikkek drágultak, ezen belül a járműüzemanyagokért 1,6 százalékkal kellett többet fizetni. A szeszes italok, dohányáruk átlagosan 0,3 százalékkal drágultak. A szolgáltatások, a tartós fogyasztási cikkek és a háztartási energia ára nem változott. A ruházkodási cikkekért 0,1 százalékkal kellett kevesebbet fizetni.

Pont ezt várták

Londoni elemzők arra számítottak, hogy 0,6-0,7 százalékos éves inflációt mér júniusban Magyarországon a Központi Statisztikai Hivatal, és arra számítanak, hogy a későbbiekben markánsabban nő az áremelkedés üteme a várható a belépő bázishatások miatt. A City elemzői közössége ugyanakkor ennek ellenére sem számol a magyar monetáris politika szigorításával a belátható előrejelzési távlaton belül.

A májusi és júniusi árugrás után ismét áremelkedést mértünk a Privátbankár Árkosár felmérésé során a hipermarketekben. Júniushoz és tavaly júliushoz képest is emelkedtek az árak. Míg előző hónapban a krumpli, most az alma ára ugrott meg jelentősen, de a szeszesitalért és a tejfölért is jóval többet kell fizetni, mint tavaly ilyenkor. Részletek >>

Májusban jött a meglepetés

Májusban 0,5 százalékos volt az infláció a múlt év azonos hónapjával összehasonlítva, amivel véget ért a fogyasztói árak nyolc hónapja tartó csökkenése. Az előző hónaphoz viszonyítva az árak negyedik hónapja emelkedtek, májusban 0,7 százalékkal. Az index alakulása az év eleje óta fokozatosan közelített a pozitív tartomány felé, azonban a májusi adat az elemzőket is meglepte, kisebb mértékű fogyasztói áremelkedésre számítottak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG