3p
A májusi és júniusi árugrás után ismét áremelkedést mértünk a hipermarketekben. Júniushoz és tavaly júliushoz képest is emelkedtek az árak. Míg előző hónapban a krumpli, most az alma ára ugrott meg jelentősen, de a szeszesitalért és a tejfölért is jóval többet kell fizetni, mint tavaly ilyenkor. Tombol a nyár, kitört a dinnye szezon, de sehol nem találtunk magyar görögdinnyét.

Július 6-án, ahogy az elmúlt hét évben mindig, ismét nyakunkba vettük a három nagy hipermarket lánc egy-egy üzlet és elvégeztük legfrissebb Privátbankár Árkosár felmérésünket. Júliusban nőtt 30 termékből álló minta-élelmiszerkosarunk ára tavalyhoz képest és júniushoz képest is. 

Drágább lett a bevásárlás

Az előző hónaphoz képest most csak az Auchanban csökkentek az árak egy hajszálnyival, a Tescóban 2,2 százalékos, az Intersparban 5,1 százalékos drágulást mértünk. Éves alapon azonban minden hipermarket emelt az árakon: az Auchan ugyan csak 1,7 százalékot, de a Tesco 5,4, az Auchan pedig 3 százalékos emelést hajtott végre. Az árváltozásoknak köszönhetően mostanra egészen nagy különbség lett a mintakosarak ára között. Míg előző hónapban szinte alig volt különbség, most a legolcsóbb és a legdrágább üzlet között majdnem 1200 forint a különbség. 

A KSH szerdán teszi közzé az infláció májusi alakulásával kapcsolatos friss adatait.

Így a három áruház átlagára is átugrotta 18 ezres szintet, ez havi és éves szinten is emelkedést jelent. A legjobban persze akkor járnánk, ha minden ott vennénk meg, ahol azt a legolcsóbban adják, de ez tripla utazgatással vagy tripla létszámú bevásárlócsapattal járna. Így 16 947 forintot fizetnénk, 1419 forintot spórolva az átlagárhoz képest.

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

Komolyabb, 10 százalékot meghaladó árcsökkenést júniushoz képest most csak a rizs esetében mértünk, drágább lett viszont az alma, a kenyér, a tojás, a liszt, a csoki, a sajt és a kóla.

Az árak változása az előző év azonos időszakához képest, azaz a Privátbankár.hu éves árindexe

Egy év alatt átrendeződtek az árak: 10 százalék feletti mértékben lett olcsóbb a liszt, a tej, a cukor, a párizsi és a sajt. Drágább lett a csoki és banán. Húsz százalékot meghaladó mértékben drágult tejföl és a szeszesital. Az alma ára pedig tavalyhoz képest másfélszeresére emelkedett.

Havi legolcsóbbak

Hogyan számoltunk? 
Kosaras módszertan >>

Teljes erővel tombol a nyár, nincs is ilyenkor jobb, mint egy jó hideg búzasör. Megnéztük hát, hogy ha nem akarunk rá sokat áldozni, mennyiért kaphatunk. A jó hír, hogy minden boltban 200 forint alatt van a legolcsóbb búzasör. Az Auchanban a legolcsóbb ez a termék: 189 forintért adják a Valentin márkájú sört. A Tescóban a Zahringer Löwe márkájú 199 forint és az Interspar is ennyiért adja legolcsóbb búzasörét, a Staroprament.

Nyári estéken a sör mellé jól jön valami harapnivaló is, ha a nagy melegben bírjuk, grillezhetünk kolbászt. A Tesco saját márkás grill kolbászából 1248 forintért vehetünk egy kilót, az Intersparban a Regnum terméke 1292 forint, az Auchan valamivel drágábban, 1499 forintért adja a legolcsóbb grill kolbászt. 

És nem hiányozhat a nyári asztalról a görögdinnye sem. Azt hittük, mostanra magyar dinnyét fogunk találni a hipermarketekben, de tévedtünk, egyelőre mindhárom lánc csak görög görögdinnyét árul. A Tesco 129, az Auchan 149, az Interspar 169 forintért adja kilóját. Az Intersparban ugyanennyiért felezett, hűtött dinnyét is lehetett kapni.

Fazekas Sándor miniszter 2013-ban is csak július végén evett dinnyét a Tescóban - túl korán van még a magyarhoz? MTI Fotó: Kovács Attila

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG