Novemberben szintet lépett a magyarországi személyautó-piac. Az év első tizenegy hónapjában 105 421 új autó talált gazdára, ami 21,4 százalékos emelkedést jelent éves összevetésben - idézi a Datahouse legfrissebb adatait a Magyar Lízingszövetség összeállítása.
Tóth Zoltán, a szervezet főtitkára szerint a személyautók piacán látható kimagasló növekedésben több tényező játszik szerepet. Egyrészt a lakossági fogyasztás bővülése segíti a növekedést, finanszírozási szempontból pedig az is látható, hogy az alacsony kamatkörnyezet és a kedvező jövőbeni kilátások miatt a lakosság bátrabban vásárol lízingkonstrukció segítségével új autót.
Kulcsszerepben a lízing
Az autóeladások növekedésében fontos szerepe van a lízingtársaságoknak, az új személy- és kisteherautók több mint 30 százaléka lízingkonstrukciók segítségével kel el. Az év első kilenc hónapjában ráadásul a magánszemélyek esetében az újautó-finanszírozás 70 százalékkal emelkedett.
Nem csak autót lízingelnek egyre többet a magyarok >>> |
A lízingpiac szempontjából szintén nagyon fontos teherautóknál és buszoknál is növekedés volt az eladásokat tekintve. Tizenegy hónap alatt 546 új busz kelt el, ami 51 százalékos emelkedést jelent. A teherautókból pedig 5335 darab fogyott, ez 10 százalékos bővülésnek felel meg éves szinten. A legfontosabb kategóriákban (személyautó, kis- és nagyteherautó, busz, motorkerékpár) összesen 131 151 új jármű talált gazdára, ez pedig 16 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakában elért darabszámot.
Bővülés
A főtitkár az autópiaci adatok mellett idézte a magyar lízingpiaci eredményeket is, amelyek szerint az év első kilenc hónapjában a finanszírozott összeg 428 milliárd forintra rúgott, ami 19 százalékos emelkedést jelent az előző év azonos időszakához viszonyítva. Ezen belül a személy- és kishaszongépjárművek finanszírozása még ennél is erőseben, 23 százalékkal növekedett.
A Magyar Lízingszövetség előrejelzése szerint a következő időszakban a lízingpiac számára továbbra is fontos pillér lesz a járműfinanszírozás, de a lízingtársaságok többségének stratégiai célja, hogy univerzális eszközfinanszírozóvá váljanak, legyen szó bármilyen a magánszemélyek vagy vállalkozások számára szükséges eszközökről.