3p
A Google összefogott a világ mobiloperátoraival, akik készek arra, hogy lecseréljék az idejétmúlt technológiát.

Ha van olyan telekommunikációs szolgáltatás, amelyre ráférne már egy nagyobb átalakítás, az az SMS. Jöhettek okostelefonok, tabletek, jöhettek chatszolgáltatások az SMS maradt a régi - a fiatalok lelkében pedig maximum az a dolog, amit minden szilveszterkor és karácsonykor kötelezően használni kell. Még 2015 végén számoltunk be arról, hogy egyedül ezekben az időszakokban ugrik meg az ilyen típusú üzenetküldések száma, egyébként viszont évről évre kevesebb üzenetet küldünk.

Érthető is, hiszen az üzeneteink ma már megtelnek emoji ikonokkal, képekkel, videóval, hanggal, ezeket a felhasználói igényeket pedig nem elégíti ki a több mint tíz éve csatasorba állított technológia.

Reform

Itt jön be a képbe a Google, amely úgy döntött most, hogy megreformálja ezt a mobilszolgáltatóktól függő modellt, így a mobilunkra hamarosan már a Rich Communications Service (RCS) kerülhet. A Google-nek ugyanis sikerült megegyeznie több telekommunikációs óriással az új platform implementálásáról az Android-alapú telefonokon - ezt tegnap jelentette be az Mobiloperátorok Nemzetközi Konzorciuma, amely közel 800 mobilszolgáltatót foglal magában világszerte.

Ezzel a készülékek képesek lesznek nagyfelbontású képeket, hangokat küldeni, csoportos beszélgetéseket intézni és videokonferenciát tartani. A Google pedig engedné az operátoroknak, hogy milyen módon juttassák el az üzenetet egyik felhasználótól a másikig, akár az interneten keresztül, akár a mobilhálózaton, ha a fogadó fél nincs online, továbbá a felhasználónak nem kell azon aggódnia, hogy vajon a másik is használja-e az applikációt.

Árnyékháború

A Google ezzel kőkeményen beleállt chat-háborúba: azon már senki sem lepődik meg, hogy időnk jelentős részét töltjük az okostelefonunk nyomkodásával. Ebből az időből azonban rengeteg telik pötyögéssel az üzenetküldő alkalmazásokban, ami egyre növekvő és lojális fehasználóbázist jelent az alkalmazások fejlesztőinek. A WhatsApp, Snapchat, Facebook Message, WeChat, Viber, QQ Messenger és az iMessage a legnagyobb versenyzők az üzenetküldések háborújában, ebből pedig a Facebook kapja a legnagyobb szeletet, övé ugyanis a WhatsApp és a saját névvel fémjelzett üzenetküldő, összesen közel kétmilliárd ember használja a szolgáltatásaikat.

Ebből akar most az RCS-sel egy nagyobb rész magának a Google a saját, előre telepített platformmal, ami valóban megváltoztathatja a felhasználókért folytatott harc kimenetelét, ha minden Androidos készüléken (a világ összes okostelefonjának 80 százaléka) elérhetővé válik gyárilag. A szolgáltatóknak szintén megéri beállni a Google mellé, hiszen az SMS-ek visszaesése komoly pénzkiesést is jelent, viszont ezzel a húzással felzárkózhatnak a techcégek mellé.

Címkék: Vásárló Google Rcs Sms

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG