4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egészen nevetséges, hogy mennyi okoskütyüt vásárolunk, mindenesetre az emberiség nem bír leállni. Óriási rekordot zárt tavaly az okostelefonok világpiaca minden árkategóriában, a fejlett és a fejlődő régiókban egyaránt az International Data Corporation informatikai és távközlési piackutató vállalat szerint.

 

 

A tavalyi negyedik negyedévben az okostelefon-gyártók összesen 399,5 millió készüléket értékesítettek, 5,7 százalékkal többet a 2014 negyedik negyedévi 377,8 milliónál. Az éves értékesítés 2015-ben 1432,9 millió lett, 10,1 százalékkal több a 2014-es 1301,7 milliónál.

Új király van a városban

Ha okostelefonokról van szó, akkor általában a Samsung vagy az Apple a beszédtéma, de a Huawei kimagasló negyedéves és éves teljesítménye alapján már világos, hogy egy újabb márkával gyarapodott a nemzetközi rangsor - emelte ki Melissa Chau, az IDC kutatója.

Miközben a kínai gazdasági növekedési ütem lassulása sok bizonytalanságot kelt befektetői körökben, a Huawei egyike lett annak a néhány kínai vállalatnak, amelyik magabiztosan vetette meg a lábát külföldön. A Huawei a legjobb helyzetben van ahhoz, hogy az idén megőrizze erős harmadik helyét az okostelefon-piaci rangsorban.

Az okostelefon-piaci híreket az Apple uralta a tavalyi negyedik negyedévben története legnagyobb eladási sikerével 74,8 millió, az egy évvel korábbinál 0,4 százalékkal több okostelefon kiszállításával. A negyedéves növekedés nem tűnik soknak, de az egész évben piaci részesedését 16,2 százalékra növelte az Apple az előző évi 14,8 százalékról. A kulcsfontosságú kínai piacon pedig 18 százalékkal növelte eladásait úgy, hogy ügyfeleinek fele első vásárlója volt.

A drágább alma is kell

Az Apple eladásai nem csak hagyományos piacain, hanem a feltörekvő térségben is növekedtek, a legnagyobb mértékben, 76 százalékkal Indiában. Az értékesítéseket annak ellenére is növelni tudta tavaly az Apple, hogy az iPhone átlagos készülékára (ASP) 691 dollárra emelkedett 687 dollárról, ami arra is utal, hogy a piaci kereslet a nagyobb képernyős és nagyobb kapacitású modellek irányába tolódik.

Az Apple tavaly 231,5 millió okostelefont értékesített, 20,2 százalékkal többet a 2014-es 192,7 milliónál.

Az okostelefon piacot vezető Samsung a tavalyi negyedik negyedévben 85,6 millió készüléket értékesített, 14,0 százalékkal többet, mint egy évvel korábban és ezzel 21,4 százalékos piaci részesedésre tett szert.

Az egész évben 324,8 millió okostelefont értékesített a Samsung, 2,1 százalékkal többet, mint 2014-ben. Részesedése így a 10,1 százalékkal növekvő világpiacon 22,7 százalékra csökkent 2015-ben az előző évi 24,4 százalékról.

Nagyon jönnek a kínaiak

Az eladási rangsorban harmadik Huawei a negyedik negyedévben 32,4 millió, az egész évben pedig 106,6 millió okostelefont értékesített. A Huawei így tavaly negyedikként sorolt be az évi 100 millió készüléket értékesítő vállalatok, a Nokia, a Samsung és az Apple csapatába.

A Huawei a negyedik negyedévben 37 százalékkal növelte eladásait éves összehasonlításban, az év egészében pedig 44,3 százalékkal. Piaci részesedése a negyedik negyedévben 8,1 százalék volt az egy évvel korábbi 6,3 százalék után, 2015 egészében pedig 7,4 százalék részesedésre tett szert a 2014-es 5,7 százalékkal szemben.

Az okostelefon-piac negyedik és ötödik legnagyobb szereplője a negyedik negyedévi és az éves rangsorban is a Lenovo és a Xiaomi lett. A legnagyobb öt okostelefon-gyártó közül tehát már három kínai.

A Lenovo a tavalyi negyedik negyedévben 43,6 százalékkal növelte eladásait, a Xiaomi pedig 10,0 százalékkal. Az év egészében a Lenovo 24,5 százalékkal, a Xiaomi pedig 22,8 százalékkal több okostelefont adott el, mint 2014-ben.

Az összes többi okostelefon-gyártó együttes piaci részesedése tavaly a negyedik negyedévben 42,1 százalékra zsugorodott az egy évvel korábbi 46,1 százalékról, 2015 egészében pedig 43,6 százalékra a 2014-es 46,1 százalékról.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG