4p

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

KKV
Ha tudjuk, ki a célközönségünk, jól kell kiválasztani a közösségi platformokat, amin el akarjuk érni ügyfeleinket - de nem elég, ha csak egy helyre koncentráljuk az összes energiánkat. Aki több lábon áll, abba gyakrabban botlanak bele az ügyfelek, így jobban növelheti értékesítését is - ehhez azonban az is kell, hogy valaki aktívan foglalkozzon a közösségi médiával a cégnél.

Lévai Richárd, az RG Stúdió közösségimarketing-specialistája a Privátbankár.hu Social Marketing 2014 konferenciáján elmondta: a megfelelő platform kiválasztásánál azt kell megvizsgálni: amikor cégként kommunikálok, hol tudom elérni a célközönségemet? A Facebook magyar felhasználóinak száma például másfél év alatt összességében jelentősen nőtt, mára meghaladja az 5 milliót. A növekedés azonban csak a 24 év fölöttiek esetében igaz - a 17 év alattiak száma a Facebookon konkrétan még csökkent is. Az idősebb, fizetőképes kereslet tehát valóban bővül az oldalon, de a fiatalok más, marketingeszközökkel egyébként nehezebben elérhető oldalakat választanak - ezt például mindenképp érdemes figyelembe venni.

Lévai Richárd, az RG Stúdió közösségimarketing-specialistája a Privátbankár.hu Social Marketing 2014 konferenciáján

Fél életünket a Facebookon töltjük

Az azonban mindenesetre biztos, hogy a "fél életünket" a Facebookon éljük: a  6-19 évesek a felmérések szerint naponta több mint 300 percet töltenek a az oldalon, de a 36-49 évesek is több mint 2 órán át érhetőek el összességében naponta a Facebookon.  A korábbi félelmek tehát nem igazolódnak be: nem tűnik úgy, hogy a Facebookot a reklámok miatt elhagynák az emberek. Nehezebb lett a vállalkozásoknak pénzköltés nélkül elérni a felhasználókat, de a felhasználók legalább nem kopnak ki az oldalról.

Nem mindegy, hol mondjuk el

Az egyes közösségi platformokat összehasonlítva látszik, hogy melyik miben erős: például a YouTube-ról pattannak vissza a legkevesebben, és itt töltenek el a legtöbb időt a felhasználók. Összességében azonban biztos, hogy a legjobb eredmény elérése érdekében több csatornán is jelen kell lenni, a különböző csatornákat fontos kombinálni: a Youtube-csatornánkra kitett videót a Facebookon is meg kell osztani például. A szakember által bemutatott elemzés alapján jól látszik: gyakori, hogy egy adott felületen elindított projekt a végén több más felületen keresztül eljutva hoz a végén konverziót, vásárlást, azaz bevételt.

Arra azonban oda kell figyelni: a célcsoport meghatározása után a megfelelő csatornát kell megválasztani - azt a felületet használni, ahol jelen van a célcsoport, arra pedig nem költeni, ahol egyébként sem tudjuk elérni (lehetséges) ügyfeleinket.

Használd ki alaposan a lehetőségeket!

A kiválasztott csatornákat pedig érdemes jól kihasználni: a Facebook például nem csak egy felület, ahol kommunikálhatunk: alkalmas közösségépítésre, akár az oldalon, akár egy csoportban; eseményeinket - természetesen az offline eseményeket is ) megjeleníthetjük itt. Hasznos funkció lehet az is, hogy a weboldalunkon akár Facebook-bejelentkezéssel is regisztráltathatjuk, azonosíthatjuk az olvasóinkat, és nem utolsó szempont az sem, hogy a Facebook egy nagyon fontos, jól targetálható hirdetési felületet is jelent.

Nem elég, ha Gizike néha ránéz...

Ha jól megtervezzük internetes közösségi jelenlétünket, és megnézzük, melyik karbantartására, frissítésére mennyi időt kell rászánnunk, hogy hatékonyak legyünk, meglepő számot kapunk. Heti szinten akár 35 órát is igénybe vehet, ha a Facebooktól kezdve a Linkedinen, Google+ -on át, Youtube-bal, Instagrammal együtt kezeljük megjelenésünket a közösségi médiában. Ez pedig jóval több feladatot jelent annál, minthogy azt mondjuk: Gizike úgyis mindig a Facebookon lóg, majd ő menedzseli a céges oldalunkat is - mondta el Lévai Richárd.

A törődés viszont megéri: a Facebook-rajongóink ugyanis jó eséllyel jóval többet költenek nálunk - egy felmérés szerint lényegesen többet, mint az összes ismert ügyfél átlagos költése.

Összességében azt tanácsolja a szakember: több platformon, több közösségi médiumon legyünk jelen, hogy minél többször legyünk ott a közönségünk fejében.

Címkék: KKV
A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Megnyílt út a magyar cégek előtt: könnyebben elérhetők az uniós hitelek
Privátbankár.hu | 2025. április 14. 17:04
Tovább egyszerűsödött az uniós források elérése a vállalkozások számára, egyre többen használják ki a lehetőséget.
KKV Milliókat is megspórolhat, aki jókor észbe kap
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 10:08
A Széchenyi Kártya Program államilag támogatott beruházási hiteleinek kamata február 17-től további fél százalékponttal csökkent, így ezek már 3 százalékos kamatozással elérhetőek. Ennek köszönhetően egy százmillió forintos beruházási kölcsön hitelterhe több millió forinttal csökkenhet.
KKV Pénzeső vár a kkv-kra
Privátbankár.hu | 2024. december 4. 16:49
A hazai kkv-k eddigi legszélesebb köre juthat tőkefinanszírozáshoz a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével.
KKV Már néhány perc alatt megtudhatja, vállalkozása megfelel-e a pályázati feltételeknek
Natív tartalom | 2024. november 13. 11:21
A pályázási folyamatot megkönnyítő, új digitális előszűrő szolgáltatás érhető el októbertől az MBH Csoport mikro-, kis- és középvállalatoknak szóló BUPA platformján. A cégek azonban nemcsak a pályázatokhoz, hanem teljes életútjuk során asszisztenciát kaphatnak a digitális felületen.
KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG