Hirdetés
Hirdetés

Miért a bankok pénzén akarja reklámozni magát a kormány?

2016. március 09., 14:53
Cimkék
reklám
, bank
, csok
, propaganda

A Magyar Reklámszövetség aggályosnak tartja a banki kereskedelmi hirdetésekbe való kormányzati beavatkozást - szakmai indokokkal kérik a kormányt, hogy vonják vissza a rendeletet.

Részlet az Arculati kézikönyvből
Részlet az Arculati kézikönyvből

Miért kellene a kormányt hirdetnie a bankoknak?

Az MRSZ a hirdetések tartalmát egyértelműen a hirdető szuverén területének tartja, hiszen a reklám egy olyan költséges befektetés, amelynek célja, hogy az elérni kívánt hatás révén megtérüljön. Ezért a Magyar Reklámszövetség semmi olyan hatósági kötelezvényt nem tart elfogadhatónak, amely nem a fogyasztó érdekeinek védelmét célozza (mint pl. a gyógyszerreklámok esetében a kötelező fogyasztói tájékoztatás), mert az akár negatívan is befolyásolhatja a hirdető üzenetét.

Többe kerül a reklám a kormány miatt

A „Magyar Reformok Működnek – Otthonteremtési Program arculat használatával kapcsolatos jogszabály” alapján a kormány üzenetekre eső kötelező reklámidő, - felület aránya egyértelműen a reklámhatás rovására mehet, mert a megnövekedett hirdetési felület vagy szpot idő egyértelműen növeli a hirdetői költségeket, amely semmiképpen nem elfogadható - írja a Reklámszövetség. Ezen kívül a médiatulajdonosoknak a jelenleg érvényes gyakorlat szerint jogában áll úgynevezett ’második hirdetői felárat’ kérni, ha egy hirdetőn kívüli másik termék vagy szolgáltatás is megjelenik a hirdetésében.

Hirdetés

Így a kormány nem csak a saját kommunikációja költségviselését hárítja át, hanem akár a többlet költség finanszírozására is kényszeríti a banki szolgáltatókat. Mindezt úgy, hogy a bank ezért semmiféle ellenszolgáltatást nem kap a kormánytól, hiszen a folyósított hitelösszeget a fogyasztó veszi igénybe - írja a Reklámszövetség.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Azt hitted, a magyar közmédia drága? Akkor figyeld meg őket

Azt hitted, a magyar közmédia drága? Akkor figyeld meg őket

Németországban a közmédia 32-szer annyi pénzből gazdálkodik, mint Magyarországon, 2543 milliárd forintból – van is róla vita, hogy alaposan meg kéne reformálni. Ráadásul az állami média csúnyán belenyúl a piac működésébe. A brit BBC is drága. Az emberek egyre kevésbé akarnak televíziós díjat fizetni.

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Powered by Saxo Bank

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Szavazás

Idén is 10 ezer forint értékű Erzsébet-utalványt kapnak karácsonyra a nyugdíjasok a kormánytól. Ön szerint kiknek járna még az utalvány?