Hirdetés
Hirdetés

Miért a bankok pénzén akarja reklámozni magát a kormány?

2016. március 09., 14:53
Cimkék
reklám
, bank
, csok
, propaganda

A Magyar Reklámszövetség aggályosnak tartja a banki kereskedelmi hirdetésekbe való kormányzati beavatkozást - szakmai indokokkal kérik a kormányt, hogy vonják vissza a rendeletet.

Részlet az Arculati kézikönyvből
Részlet az Arculati kézikönyvből

Miért kellene a kormányt hirdetnie a bankoknak?

Az MRSZ a hirdetések tartalmát egyértelműen a hirdető szuverén területének tartja, hiszen a reklám egy olyan költséges befektetés, amelynek célja, hogy az elérni kívánt hatás révén megtérüljön. Ezért a Magyar Reklámszövetség semmi olyan hatósági kötelezvényt nem tart elfogadhatónak, amely nem a fogyasztó érdekeinek védelmét célozza (mint pl. a gyógyszerreklámok esetében a kötelező fogyasztói tájékoztatás), mert az akár negatívan is befolyásolhatja a hirdető üzenetét.

Többe kerül a reklám a kormány miatt

A „Magyar Reformok Működnek – Otthonteremtési Program arculat használatával kapcsolatos jogszabály” alapján a kormány üzenetekre eső kötelező reklámidő, - felület aránya egyértelműen a reklámhatás rovására mehet, mert a megnövekedett hirdetési felület vagy szpot idő egyértelműen növeli a hirdetői költségeket, amely semmiképpen nem elfogadható - írja a Reklámszövetség. Ezen kívül a médiatulajdonosoknak a jelenleg érvényes gyakorlat szerint jogában áll úgynevezett ’második hirdetői felárat’ kérni, ha egy hirdetőn kívüli másik termék vagy szolgáltatás is megjelenik a hirdetésében.

Hirdetés

Így a kormány nem csak a saját kommunikációja költségviselését hárítja át, hanem akár a többlet költség finanszírozására is kényszeríti a banki szolgáltatókat. Mindezt úgy, hogy a bank ezért semmiféle ellenszolgáltatást nem kap a kormánytól, hiszen a folyósított hitelösszeget a fogyasztó veszi igénybe - írja a Reklámszövetség.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

250 százalékos hozam mókával és kacagással - hogy tetszik az ötlet?

250 százalékos hozam mókával és kacagással - hogy tetszik az ötlet?

Közel 400 milliárd forintnak megfelelő bevételt produkált egyetlen évad alatt 39 színházi előadás - persze nem Magyarországon, hanem a Broadway-n. Mekkora hozamot érhetnek el a színházművészeten azok a szerencsés befektetők, akiket odaengednek a showbiznisz húsosfazekához? Milyen messzire van Budapest New Yorktól?

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Powered by Saxo Bank

Heti várható események, adatok

  • június 27
    Fogyasztói BMI
    Beszerzésimenedzser-index
    június 28
    KSH: KSH: Foglalkoztatottság, munkanélküliség (március–május)
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció, 40 mrdFt
    GDP
    Conference Board BMI
    Az Európai Parlament szavazása a Brexitről
    Az Európai Tanács ülése
    június 29
    Fogyasztói bizalom (végleges, június)
    június 30
    KSH: Ipari termelői árak (május)
    KSH: Külkereskedelmi termékforgalom (második becslés, április)
    MNB: Negyedéves fizetési mérleg és külfölddel szembeni állományok MNB: Pénzügyi számlák (I. negyedév)
    MNB: A hitelintézetek összevont mérlegének alakulása (május)
    Kiskereskedelmi forgalom
    Munkanélküliségi ráta
    GDP (végleges)
    Chicagói BMI
    Fogyasztói bizalom
    július 1
    Feldolgozóipari BMI
    Feldolgozóipari BMI
    Munkanélküliségi ráta
    Feldolgozóipari BMI

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Szavazás

Ön szerint Magyarországnak nagyobb szerepet kell vállalnia a terrorizmus elleni harcban?