A Lidl tette közzé legutóbb azt a felhívást, amiben arra figyelmeztetnek: a Facebookon megjelent, „30 000 forint értékű vásárlási utalványos játék”, illetve bármilyen emelt díjas telefonszámhoz kapcsolódó kezdeményezés nem tartozik a Lidl Magyarországhoz.
Aki a hirdetésre kattint, egy rövid kérdőívre jut, ahol a nevet, az e-mailcímet, a telefonszámot kérik el a felhasználóktól. Aki eddig jutott, az még nem bukott pénzt (bár jó eséllyel adatai bekerülnek az adathalászok adatbázisába, és mostantól nagyobb mennyiségű spamre, kéretlen reklám-sms-re és -hívásra számíthat). Aki viszont az ezután megjelenő felszólításnak eleget téve az IGEN szót elküldi az adott számra sms-ben, máris elbúcsúzhat nagyjából 1300 forinttól. Ezt a levonást a későbbiekben is megtehetik a feliratkozás birtokában a csalók - egészen addig, amíg le nem iratkozunk a "szolgáltatásról". Aki beugrott, mindenképp hívja fel mobilszolgáltatója ügyfélszolgálatát, és egyébként is tiltsa le az emeltdíjas szolgáltatásokat. Ez utóbbi egyébként mindenkinek javasolt, ha mégis szükség lenne rá, később könnyen visszakapcsolható (valóban indokolt esetben).
Ha egy üzlet beindul...
Ráadásul nem csak a Lidl vásárlóit akarják becsapni: nem sokkal utánuk a Penny Market is figyelmeztetést tett közzé Facebook-oldalán, miszerint az ő nevükkel, logójukkal is visszaélnek a csalók, és olyan "játékot" hirdetnek, amelyet látszólag a Penny Market szervezett, pedig valójában semmi közük hozzá, a cél csak a naiv ügyfelek megrövidítése.