2p
Súlyos ezresektől szabadítják meg a csalók azokat a naiv ügyfeleket, akik a facebookon terjedő, hazai áruházláncok nevében hirdetett kamu nyereményjátékokban úgy akarnak részt venni, hogy sms-t küldenek a csalók által megadott emeldtíjas számra.

A Lidl tette közzé legutóbb azt a felhívást, amiben arra figyelmeztetnek: a Facebookon megjelent, „30 000 forint értékű vásárlási utalványos játék”, illetve bármilyen emelt díjas telefonszámhoz kapcsolódó kezdeményezés nem tartozik a Lidl Magyarországhoz.

Aki a hirdetésre kattint, egy rövid kérdőívre jut, ahol a nevet, az e-mailcímet, a telefonszámot kérik el a felhasználóktól. Aki eddig jutott, az még nem bukott pénzt (bár jó eséllyel adatai bekerülnek az adathalászok adatbázisába, és mostantól nagyobb mennyiségű spamre, kéretlen reklám-sms-re és -hívásra számíthat). Aki viszont az ezután megjelenő felszólításnak eleget téve az IGEN szót elküldi az adott számra sms-ben, máris elbúcsúzhat nagyjából 1300 forinttól. Ezt a levonást a későbbiekben is megtehetik a feliratkozás birtokában a csalók - egészen addig, amíg le nem iratkozunk a "szolgáltatásról". Aki beugrott, mindenképp hívja fel mobilszolgáltatója ügyfélszolgálatát, és egyébként is tiltsa le az emeltdíjas szolgáltatásokat. Ez utóbbi egyébként mindenkinek javasolt, ha mégis szükség lenne rá, később könnyen visszakapcsolható (valóban indokolt esetben).

Ha egy üzlet beindul...

Ráadásul nem csak a Lidl vásárlóit akarják becsapni: nem sokkal utánuk a Penny Market is figyelmeztetést tett közzé Facebook-oldalán, miszerint az ő nevükkel, logójukkal is visszaélnek a csalók, és olyan "játékot" hirdetnek, amelyet látszólag a Penny Market szervezett, pedig valójában semmi közük hozzá, a cél csak a naiv ügyfelek megrövidítése.

Címkék: Vásárló Lidl Penny

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG