A nagy élelmiszerüzlet-hálózatok sem menekülhetnek az energiaszámlák elől, folytatniuk kell a béremeléseket és persze követik az inflációt. Optimalizált muznkaszervezéssel, energatikai beruházásokkal is igyekeznek csökkenteni költségeiket - és közben mind többen alkalmazzák a régi, egyébként legeláis eladási trükköket - mondta munkatársunk, Mester Nándor a Trend FM Reggeli monitor című adásában.
Egyebek mellett azt a fogást, amit mindenki érzékelhet, ha folyamatosan nézi az áruk csomagolását. Jellemzően a változatlan vagy csak kissé emelt árért kevesebbet adnak. Öt-tíz százalékkal kisebb vagy könnyebb a doboz vagy a fóliázott termék, s ezt nem mindenki veszi észre, mert csak az árra figyel. Megjegyezte még, hogy a szemmagasságba rakott termékek sem a legolcsóbbak, azok az alsó polcokon vannak - illetve az élelmesebb vevők miatt mostanában gyorsan elfogynak onnan.
A kereskedők a jelek szerint növelik a saját márkás termékek arányát. Kollégánk ezzel kapcsolatban kiemelte: a kormányzat által folyamatosan szidott multik ilyen saját márkás termékeiknél nagyon sok magyar beszállítótól vásárolt anyagokat/termékeket márkáznak át, ezzel állandó piacot biztosítanak nekik. Ezen felül mivel nagy európai vagy globális láncokról van szó, egyes magyar termelőket kijuttatnak a külföldi piacokra is.
A műsor második felében a bevásárlóközpontokban és a bevásárlóutcákban működő üzletek bérlői és a bérbeadók között szükséges alkuról, továbbá a két oldal mozgásteréről volt szó.
A teljes beszélgetést itt lehet meghallgatni: