Az amerikai vállalat azt közölte, hogy a július 2-val zárult harmadik üzleti negyedévben adózott eredménye 1,14 milliárd dollár, részvényenként 0,99 dollár volt a tavalyi üzleti év ugyanezen időszakában elért 912,9 millió dollár, részvényenként 0,79 dollár után. Elemzők 0,95 dollárral számoltak részvényenként.
A cég negyedéves árbevétele 12 százalékkal, 9,17 milliárd dollárra emelkedett az előző év azonos időszakában elért 8,15 milliárd dollárról, elmaradva a 9,29 milliárd dolláros elemzői várakozásoktól. Összehasonlítható alapon 10 százalékkal bővültek az eladások éves szinten, míg az elemzői várakozások átlagában 11,8 százalékos növekedés szerepelt.
A kávéházlánc észak-amerikai eladásai összehasonlítható alapon 7 százalékkal bővültek, a piac előzetesen nagyobb mértékű, 8,4 százalékos emelkedést várt. A vállalat működési árrése 15,9 százalékról 17,3 százalékra javult, részben a magasabb áraknak köszönhetően.
Kínában, a Starbucks második legnagyobb piacán a legalább 13 hónapja nyitva tartó kávézók eladásai 46 százalékkal nőttek a július 2-ával zárult harmadik üzleti negyedévben, döntően a világjárvány miatti lezárások feloldásának köszönhetően. A vállalat a harmadik üzleti negyedévben világszerte 588 új kávézót nyitott, ezzel kávéházainak száma 37 222-re emelkedett.(MTI)