3p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A legtöbb esetben még mindig cserélik az autóüveget, pedig javítani is lehetne.

Az éjszakai fagyok megjelenésével hamarosan ismét felgyorsul közútjainkon a kátyúképződés, ami nem csupán az abroncs és a futómű, hanem a szélvédő számára is fokozott veszélyhelyzetet eredményez: a téli időszakban jelentősen megnő a kátyúkból kiváló aszfaltdarabok által okozott szélvédősérülések száma . közölte a Privátbankárral a Genertel.

A szervizekből származó adatok szerint a kavicsfelverődések okozta sérülések 70 százalékát szélvédőcserével orvosolják, és csupán az esetek 30 százalékában kerül sor a jóval kevesebb költséggel járó javításra. Bár az esetek 70 százalékában a szélvédő javítható volna, gyakran a javítási technológia birtokában nem lévő szervizek beszélik rá az ügyfeleket a költséges és a szélvédő gyári rögzítésének megbontásával járó cserére. Ami nem csupán anyagi, de környezetvédelmi szempontból sem lényegtelen különbség: míg 40 javítás hulladéka a tenyerükben is elfér, addig 40 szélvédőcsere hulladéka egy teherautó billencsét is megtölti.

A fűtés miatt is lehet probléma

Főként a téli időszakban fontos a sérülés mielőbbi kezelése. Ilyenkor ugyanis a hőmérséklet-különbség által keltett anyagfeszültség az esetek zömében a sérülésnél a szélvédő berepedését okozhatja. Különösen a szélvédő alsó részében, a fűtési zónához közel keletkezett repedések jelentenek fokozott veszélyt. Egy a Belron által közölt teszt során -5°C alatt a sérülések 70, míg -10°C alatt 81 százaléka repedt meg azon a részen, ahol a meleg levegőt a szélvédőre fújta az autó klímaberendezése.

A szélvédőkár egyre gyakoribb jelenség, ami a kedvezőtlen útviszonyok mellett többek között annak is köszönhető, hogy a technológia fejlődésével 10 év alatt átlagosan mintegy 10 százalékkal vékonyodnak az autóüvegek, miközben az elmúlt két évtized során a formatervezési tendenciák miatt az autók üvegfelülete átlagosan 20 százalékkal növekedett. Az üvegfelület növekedésével párhuzamosan pedig nőtt annak terhelése is: ma a karosszéria merevségének 30 százalékát a szélvédő biztosítja. Így aztán nem meglepő, hogy repedés az oka az összes szélvédőcsere 59 százalékának, és csupán 41 százalékban a kavicsfelverődés okozta sérülés a probléma forrása.
 

Nem csupán a későbbi nagyobb javítási költség elkerülése miatt kell a szélvédő megfelelő állapotára fokozottan ügyelni, hanem alapvető biztonságunk érdekében is hiszen a sérült, vagy nem megfelelően beragasztott szélvédő akár katasztrófához is vezethet egy esetleges balesetben - közölte a Genertel.

„A kőfelverődés által okozott szélvédőkárok rendezése is igen bonyolult a kötelező biztosításra, mivel a károkozás általában nehezen bizonyítható – hívja fel a figyelmet Csikós Dániel, a Genertel vezérigazgatója. – A legjobb védelem ilyen esetekben a casco biztosítás. Célszerű a cseréhez vagy javításhoz olyan szolgáltatót választani, amely a biztosítóval olyan szerződést kötött, melynek értelmében az ügyfélnek az ilyenkor szokásos 10 vagy 20 százalékos önrészt sem kell kifizetnie, és a kár a bónuszbesorolást sem változtatja.” Ugyan autó felvásárlás során a kereskedések megvizsgálják az ilyen szélvédő sérüléseket, azonban az apróbb kavicsfelverődéseket sokszor nem veszi észre sem a felvásárló sem pedig a későbbi vevő
 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Agrár Itthon terjeszkedik tovább a hazai agrármulti
Privátbankár.hu | 2025. június 5. 19:51
Az UBM Csoport felvásárolja a Royal Agrifirm Group magyar leányvállalatát.
Agrár Eltűnik a banán a boltokból
Szirmai S. Péter | 2025. június 5. 15:01
Klímaválság fenyegeti a világ legnépszerűbb gyümölcsét, a negyedik legfontosabb élelmiszernövényét: a banánt, amely 2080-ra eltűnhet Latin-Amerikából és a Karib-térségből a formálódó éghajlati katasztrófával.
Agrár Zuhanórepülésben a szuperélelmiszer
Szirmai S. Péter | 2025. június 4. 15:55
Kínát, Indiát leszámítva egyre apad a világ burgonyatermelése, de a hazai is. Ettől még gyorsabban drágul a krumpli: tovább csökkentve a fogyasztást és a termelést. A kihívásokkal egyre nehezebben birkóznak meg a termelők.
Agrár Horrorárakon lehet csak zöldséghez jutni
Szirmai S. Péter | 2025. május 26. 19:28
Ezt okozta a hűvös, kedvezőtlen tavaszi időjárás és a visszaeső termelés. Egy év alatt durván megdrágult a hazai borsó, az újburgonya, a zöldhagyma, de a hazai szamóca is 63 százalékkal többe kerül.
Agrár Kína valamire készül
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:14
Programot indít digitalizált intelligens ellátási láncok kiépítésére.
Agrár Putyin nem lesz boldog – újabb gyomrost vinnének be
Privátbankár.hu | 2025. május 22. 15:51
Újabb büntetővámot terveznek.
Agrár Borúlátóbbak lettek a magyar cégek és sokan emelnének árat
Privátbankár.hu | 2025. május 22. 07:55
Vegyes a kép a vállalati szektorban. 
Agrár Megszólalt az európai élelmiszer-vészcsengő
Privátbankár.hu | 2025. május 21. 17:23
Óriási veszteséget szenved el minden évben az európai mezőgazdaság jelentős részben a klímaváltozással járó időjárási anomáliák miatt.
Agrár Itt az új ellenfél: megmenekülhet a narancslé
Buksza blog | 2025. május 19. 10:53
Húsz éve gyilkolja le a narancsültetvények termését a citruszöldülésnek nevezett betegség, ami a termesztés közben jelentkező veszteség túlnyomó részéért felelős. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG