A szeptember 30-án zárult üzleti évben a konszolidált árbevétel éves szinten 2,4 százalékkal 118,92 milliárd forintra nőtt.
Belföldön öt százalékos bővülést vár az Egis az előző évi 4 százalékkal szemben. A stratégiainak számító orosz és FÁK-piacokon dollárban számolva 8-10 százalék körüli bővülés várható, míg az előző évben az orosz piacon 12 százalékkal, az ukrán és az egyéb FÁK piacokon 25 százalékkal nőtt az árbevétel. A kelet-európai eladásokban a tervek szerint euróban a lezárult üzleti évhez hasonló, 8 százalékos növekedés lesz. Ezen belül a legdinamikusabban a török eladások emelkedését várja az Egis.
A nyugati késztermék export a 35 százalékos múlt évi csökkenés után 1-2 százalékkal emelkedhet, míg a hatóanyag kivitelben 15 százalékos bővüléssel számol az Egis a 25 százalékos csökkenés után. Az árbevétel növekedésében áremelés nem játszik szerepet, azt az Egis piacain nem lehet érvényesíteni - mondta Marosffy László. Elsősorban a mennyiségi növekedés és a portfólió változása teszi lehetővé a bővülést.
Az Egis vezérigazgató-helyettese elmondta azt is, hogy nincs új akvizíciós terv, de a társaság nyitott minden lehetőségre.
A magyar gyógyszergyártó Oroszországban még nem gyárt, bár a kapacitása megvan. Nincs szükség helyi termelésre - magyarázta Marosffy László -, hozzátéve, hogy a hamisításra csábító termékek esetében jobb is, ha nem ott gyártják.
Kérdésre válaszolva a vezérigazgató-helyettes elmondta: nincs olyan információjuk, hogy bármilyen különadóval tovább terhelnék a magyar gyógyszeripart. Erre nem is lát okot - fűzte hozzá. Az ágazat 2003 óta folyamatosan jelentős terhet vállal az egészségbiztosító finanszírozásában. Marosffy László megjegyezte: a gyógyszeripar az egyetlen ágazat a magyar gazdaságban, amelyik önerőből maradt versenyképes, ami az innovációnak köszönhető. A magyarországi innováció mintegy fele a gyógyszeriparhoz kapcsolódik - tette hozzá.
A magyar gyógyszeripar az Egis üzleti évében - októbertől szeptemberig - 570 milliárd forint nagyságrendű volt, és ezen a piacon az Egis részesedése 5,3 százalék. A három éves program keretében az Egis mintegy 30 új terméket kíván bevezetni a piacra. Az időszak első éve a szeptemberben zárult üzleti év volt, amikor Magyarországon 7, az exportpiacokon pedig 9 új termékkel jelent meg a társaság.
MTI