.jpg)
Hernádi szerint az, hogy az Európai Bizottság a két vállalat esetleges egyesüléséről indított versenyjogi eljárása keretében eljuttatta kifogásainak jegyzékét az OMV-nak, azt mutatja, hogy "Brüsszelben, hozzánk hasonlóan, komolyabban veszik a versenyjogi problémákat, mint ahogy az OMV gondolta". Megjegyezte, hogy a szeptember 18-ára várható bizottsági döntés után elválik, vajon az OMV mindenáron fel akarja-e vásárolni a Mol-t. "Én azt hiszem, hogy igen. Ráadásul függetlenül attól, hogy gazdaságilag van-e értelme" - vélekedett Hernádi Zsolt.
Világossá tette, hogy a magyar vállalat a rendelkezésére álló eszközökkel továbbra is védekezni fog az ellenséges átvétellel szemben, hiszen az meggyőződése szerint értékvesztést okozna. Az úgynevezett baráti részvényesekkel kapcsolatban emlékeztetett arra, hogy a legutóbbi közgyűlést megelőzően az OMV is azok közé tartozott, akik következetesen támogatták a cégvezetés javaslatait. "Akkor tehát az OMV is baráti részvényesnek számított?" - kérdezett vissza.
Leszögezte, hogy az ománi állami olajtársasággal (Oman Oil Company), a horvát INA olajtársasággal és a cseh CEZ villamos művekkel kötött stratégiai együttműködési megállapodások két szempontból is különböznek az OMV-ügylettől. Az említettek nem óhajtják bekebelezni a Molt, és a velük való együttműködés üzleti szinten történik.
Az elnök-vezérigazgató elmondta, hogy az OMV-val sohasem sikerült nyélbe ütniük hasonló üzleti megállapodást. "Kezdetben kétségkívül érdeklődést mutattak, de aztán utóbb minden megbukott azon, hogy egészében akartak minket, nem pedig csak társulni egy bizonyos üzlethez" - húzta alá. Hozzátette, hogy a Molnak éppen ezért kellett megszakítania a gázipari együttműködésről kezdeményezett tárgyalásait is az OMV-val.
Szólt arról is, hogy a magyar cég új erőművek építését tervezi. Itt megemlítette, hogy a CEZ-zel közösen két gázalapú erőművet kívánnak létrehozni, egyenként 800 megawatt teljesítménnyel.
Az irányzatokat érintve nagyon fontosnak nevezte, hogy megvalósuljon a közép- és kelet-európai országok közös olaj- és gázvezeték-hálózata. "Akárcsak korábban, még most is nagy mértékben függünk Oroszországtól" - mondta. Úgy ítélte meg, hogy a Kaszpi-tenger környéki, illetve közel-keleti lelőhelyeket Európával összekötő, régóta tervezett Nabucco-vezeték ügyében jelenleg szinte semmi sem történik: a projektcég vezetésének szemmel láthatóan nem sikerült eddig áttörést elérnie. Valamivel gyorsabban mennek viszont a dolgok az (orosz gáz szállítására létrehozandó) Déli Áramlat vezeték körül, fűzte hozzá.
2010: Arad-Szeged gázvezeték
Meghallgatás OMV-MOL ügyben, zárt ajtók mögött
OMV-Mol frigy: Brüsszel megírta a kifogásait
Már nem kell sokat várni a Mol-osztalékra
Mol-OMV: őszig vár a válasszal Brüsszel
MTI