Féléves jelentése szerint 6,1 milliárd forintos nettó árbevételt ért el a Zwack Unikum, ami 8,1 százalékkal haladta meg az előző év hasonló időszakának adatát. A cégnél változatlanul csökken a kommersz italok forgalma, ebben a félévben 14,2 százalékkal, a prémium termékeké viszont dinamikusan nőtt, belföldön 16,4 százalékkal. Az egyéb termékek, borok forgalma is mérséklődött.
Zwack régi reklámplakát |
A már megszokott módon a cég életét a 325. évi niceai zsinat és a Hold járása is befolyásolja, ezek alapján dől el ugyanis, hogy mikor legyen Húsvét (az alapinfo.hu szerint a tavaszi napéjegyenlőséget követő holdtölte utáni első vasárnap). Ebben az évben a második negyedévben volt, ami hozzájárult az április-szeptemberi forgalom felfutásához. A piac egésze viszont piackutatási adatok szerint e szezonalitás ellenére is csak „enyhe javulást” mutatott.
A cég adózott eredménye 20 százalékkal magasabb volt a bázisnál, 894 millió forintot tett ki. A menedzsment szerint az éves tervben meghatározott 1,6 milliárd forintos nyereségcél tartható lenne, csakhogy a november 1-től részben durván megemelt jövedéki adó (egyes termékeknél 5, másoknál 50 százalékkal), az emelkedő ÁFA-kulcs, az ezek nyomán minden bizonnyal megugró feketepiac szinte biztosan érezhető bevételcsökkenést okoz majd. A vezetés ezért csak a karácsonyi-szilveszteri szezon után tud arról képet kapni, milyen eredmények várhatók a márciusban záruló üzleti évben.