Az előző évben, 2010-ben 35 százalékkal nőtt a társaság profitja, 288 millió euróra. Ez rekord volt a csoport történetében. Az idén ennél a 2010-es rekord összegnél "kissé kisebb" eredményben bíznak a cégnél. Ezt szerdán módosították, miután tavaly ősszel még a 2010-es eredmény "jelentős meghaladását" valószínűsítették erre az évre.
A visszaesést egyszeri tételek okozták, üzemi szinten az eredmény csak 626,5 millió euróra csökkent 715,3 millióról.
Szerény kelet-európai növekedésre számítanak
A Hochtief egyik büszkesége, az Oresund-híd |
Kelet-Európában az építési piac 1,5 százalékos növekedésére számít a Hochtief a tavalyi, 3,9 százalékos bővülés után, ezen belül Magyarországon 2,3 százalékos visszaesést valószínűsít a piac tavalyi, 10,8 százalékos szűkülése után. Németországban 1,8 százalékos bővülésre számítanak a tavalyi, 3,7 százalékos javulás után. Nagy lassulás várható Lengyelországban a Hochtief szerint: idén 4,1 százalékkal bővülhet ott a piac a tavalyi, 12,9 százalékos többlet után. Az amerikai piac visszatérhet a növekedéshez, 0,5 százalékkal, a tavalyi, 4,4 százalékos visszaesés után. Gyorsulásra számítanak Oroszországban: ott az építési piac 7,7 százalékkal bővülhet az idén a tavalyi, 6,2 százalékos ütem után.
Kevesebb a megrendelés
A Hochtiefnél tavaly az elvégzett munka értéke 11 százalékkal 25,79 milliárd eurós rekordra nőtt a 2010-es 23,23 milliárdról. Az év során az új megrendelések értéke - 25,37 milliárd euró - ellenben 14 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbi 29,63 milliárdtól. Az év végén a teljesítendő megrendelések értéke, 48,67 milliárd euró, 2,5 százalékkal több volt a 2010 végi 47,49 milliárdnál.
A Hochtief bevétele tavaly 16 százalékkal 23,282 milliárd euróra nőtt a 2010-es 20,159 milliárdról.
A Hochtief infrastruktúra-beruházó és -üzemeltető részlege, a Hochtief Concessions 49,666 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik a Budapest Airportban. A Hochtief vezette konzorcium teljes tulajdona 100 százalék. A konzorcium többi tagja pénzügyi befektetőként a KfW IPEX-Bank - a német állami fejlesztési bankcsoport, a Kfw üzleti tevékenységét bonyolító pénzintézete - 4 százalékos tulajdonrésszel, a kanadai Caisse de dépot et placement du Québec - állami és magán nyugdíj- és biztosítási alapokat kezelő pénzintézet - 18,167 százalékkal, a Goldman Sachs csoporthoz tartozó amerikai Aero Investment 10 százalékkal és a szingapúri állami befektetési alap (GIC) érdekkörébe tartozó Malton Investments Pte Ltd. 18,167 százalékkal.
A reptér-üzemeltető ágazatot nem sikerült értékesíteni
A Hochtief vezette befektetői konzorcium 2007. júniusban zárta - akkor még a később belépett szingapúri befektető nélkül - a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport többségének átvételét a brit BAA repülőtér-üzemeltetőtől. A vételár 1,9 milliárd euró volt adósság nélkül. Az ár nagyjából megfelelt annak, amennyit a Hochtief konzorciuma a 2005 végi privatizációs pályázaton ajánlott a Budapest Airportért, és amellyel lemaradt az akkor győztes BAA mögött.
A Hochtief a budapestin kívül az athéni, a düsseldorfi, a hamburgi, a sydney-i és a tiranai nemzetközi repülőtér üzemeltetésében is érdekelt. A német cég tavaly úgy döntött, hogy eladja repülőtér-üzemeltetői érdekeltségeit, el is kezdte az értékesítési folyamatot, de ezt január elején leállította a nehéz piaci környezetre hivatkozva.
A Hochtief 1,5 milliárd eurót remélt, de később úgy vélte, az euróövezeti államadósság-válság annyira megnehezíti az ilyen ügyletek finanszírozását, hogy csak mélyen áron alul lehetne értékesíteni a részleget. A Hochtief ezért egyelőre jégre tette a tervet, annak ellenére is, hogy így a várt nyereség helyett veszteséggel zárta a 2011-es üzleti évet - közölték a Hochtiefnél még januárban.