Magyarországon a válaszadók 63 százaléka értett egyet azzal, hogy szívesen vásárol új terméket akkor, ha ismert márka nevével jelenik meg a kereskedelemben, az erre vonatkozó kérdésre 14 százalék válaszolt nemmel, 23 százalék pedig nem foglalt állást a kérdésben. Ezek az arányok nagyjából megfelelnek huszonkilenc vizsgált európai ország átlagának.
A felmérés szerint az egészséget megőrző, jó közérzetet nyújtó újdonságokat, a felhasználást könnyítő, illetve kényelmi termékeket keresnek a vevők a boltokban. Fontos szempontjuk, hogy minél kedvezőbb áron vásárolhassák meg az új árucikket, amely számukra értéket jelent. A gyártó vállalatok dollármilliókat költenek újdonságok kifejlesztésére és piaci bevezetésére, azonban három innovatív termékből kettő nem tud megmaradni a piacon, három éven keresztül. A gyártó és kereskedelmi vállalatok akkor tudnak sikert aratni egy új árucikkel, ha az a fogyasztók meglévő, de kielégítetlen igényének felel meg. Azon kívül valóban különbözik a - kategóriájában kínált többi - árucikktől, előnyeit világosan kommunikálják, és árusítását optimális marketing stratégia kíséri.
Szerepet játszanak a vásárlási döntésekben anyagi megfontolások is. A romló gazdasági körülmények világszerte csökkentik a fogyasztók kedvét ahhoz, hogy új terméket próbáljanak ki. A magyar válaszadók mindössze 9 százaléka hajlandó prémium árat fizetni egy újdonságért. Az európai átlag ehhez képest jóval nagyobb, 29 százalék.