A válság rákényszerítette a cégeket és a munkát keresőket, hogy rövidebbre szabják nyári pihenésük időtartamát. Aki munkát keres, az sajnos csak rövidebb időre tud elutazni. Még a nyaralás alatt is érdemes nyitottnak maradni a lehetőségekre, és ha kell, akár a nyári szabadságot feladva is elmenni az állásinterjúkra.
Azonnal elérhető munkaerőt keresnek
A tapasztalat azt mutatja, hogy a beinduló élénkülés hatására azok a cégek, amelyek most keresnek új munkatársat, azonnali belépést várnak el, sőt még a legjobb jelöltekre sem biztos, hogy sokáig várnak. Most nem a legjobb embert keressük, hanem azt, aki a leggyorsabban tud munkába állni - mondta egy számítástechnikai cég vezetője.
A munkakeresés átalakulásának fő oka a digitális áttörés. A cégek nem pusztán vállalati honlapjaikon hirdetnek állást, hanem a különböző közösségi oldalakon zajló tudatos márkaépítéssel és az álláslehetőségek folyamatos, vonzó megjelentetésével próbálják elérni a jelölteket - mondta Hadi László, a Job Kft. ügyvezető igazgatója.
Elérhetőnek kell lenni: ez mindkét félre vonatkozik
A cégek nagyfokú rugalmasságot várnak el az állást keresőktől. A munkát keresőknek a jól bevált megszokásokat gyakran sutba kell dobni és nyitniuk kell az új lehetőségek felé. Már az egyszerű pozíciók sem statikusak, a váltás képessége és a gyorsaság mind az állás elnyerésének, mind pedig a munka megtartásának a kulcsa. Aki nem elérhető, azt nem fogják felhívni. Kikapcsolt telefonnal nem lehet elhelyezkedni - összegzi Hadi László.
Az elérhetőség és a naprakészség a munkát kínáló cégek számára is elsődleges követelmény lett. Az elavult vállalati honlap vagy a már betöltött állást továbbra is hirdető oldal a cég egészére vet rossz fényt. A Job Kft. javaslata alapján öt alapvető szempont figyelembevételével a vállalatok lényegesen meg tudják könnyíteni a honlapjukon és közösségi oldalaikon állást keresők eligazodását.
1. A kereső funkciónak az állást hirdető oldalak esetében is működnie kell. Ez segíti, hogy az állást keresők ne pusztán a lehetséges állásokra bukkanjanak rá, de választ kaphassanak leggyakoribb kérdéseikre is.
2. Áttekinthető tartalomra van szükség, ahol az oldalra látogató érdeklődő témákra bontva és kezelhető módon találja meg a számára fontos információkat, ami alapján el tudja dönteni, hogy megpályázza-e az adott állást.
3. Előtérbe kerül a kínált információ személyre szabhatósága. Egy egyszerű kérdőívvel vagy felméréssel be lehet szűkíteni, milyen típusú munkát is keres az illető, ezt követően pedig már személyre szabottan, célzottan lehet állás lehetőségeket kínálni.
4. A képernyőkön megjelenő benyomások a vállalat kultúrájáról is szólnak. A céget bemutató rövid film vagy a munkatársak hiteles nyilatkozatai csodákat tudnak tenni, a személytelen száraz információ halmaz viszont riasztó lehet.
5. Az állást keresők a legkülönbözőbb PC-k, laptopok, tabletek és okostelefonok képernyőit nézve keresnek rá az adott cégre. Az alkalmazásoknak mindegyik eszközön jól kell működnie, ehhez pedig HR, kommunikációs és IT szakemberek szoros együttműködésére van szükség.