Az olasz sajtó a második napja tartó fuvarossztrájk eddigi következményeiként említette, hogy a Fiat olaszországi gyáraiban leállt a termelés az alkatrészellátás megbénulása miatt. A halászhajók sem hagyták el a kikötőket, nincsen, aki elszállítsa az árut. A dél-olasz gyümölcs- és zöldségtermelők maguk próbálják értékesíteni a rajtuk maradó termést, de járműveiket a kamionosok feltartóztatják. A benzinkutaknál fogyóban az üzemanyag, és Nápolyban két nap múlva elfogy a kenyér.
Az olasz városokat övező autósztráda-kapuknál járműveikkel felsorakozó kamionosok nem hagynak fel a Trasportounito fuvarozókat tömörítő szakszervezet által figyelemfelkeltő akciónak nevezett demonstrációval, ugyanakkor fogyasztóvédők felhívásának engedve enyhítettek a blokádokon.
Továbbra is kritikus a helyzet az A21-es autósztrádán Torino-Piacenza között, Livorno kikötőjében és Szardínia szigetén. Tűrhetetlen helyzetről beszélt Roberto Alesse, a sztrájkjogokat felügyelő ombudsman. A szabad áruszállítás biztosítását sürgette Brüsszelből az olasz Antonio Tajani, az ipar- és vállalkozáspolitikáért felelős európai biztos