Ilyen lett, ilyen volt. Szebb vagy hatékonyabb? Melyiket kattintanád inkább? Melyikről látszik jobban, hogy fizetett hirdetés? |
Ez jobban tetszik?
Hónapok óta teszteli a Google a zöld színt hirdetésrendszerében, de tegnap közleményben ismerte le, hogy minden eszközön és minden országban ez lett az alapértelmezett szín - írja az ITE.hu összeállítása.
A keresőóriás hivatalos közleménye szerint folyamatosan tesztelik a találati listát, és a felhasználók és hirdetők pozitív visszajelzései alapján döntöttek a zöld szín mellett.
Ez több pénzt hoz!
A keresőoptimalizálás-szakértők azonban legalábbis kétkedve fogadják a Google állítását. Sokak véleménye szerint a Google színválasztásának hátterében a bevételnövelési szándék áll.
A kiválasztott szín ugyanis pontosan megegyezik azzal a zöld színnel, amit a Google idáig is az url-ek megjelenítésére használt a találati listán. Emiatt a zöld színű hirdetések jobban beleolvadnak a találati listába, mint a korábbi sárga színű hirdetések. Ez pedig azt eredményezheti, hogy többen kattintanak a fizetett hirdetésekre és növekszik a cég reklámbevétele.
Úgy jelölik, hogy ha lehet, ne vegyük észre
A keresőóriás folyamatosan teszteli hirdetési formátumát az ITE.hu szerint. Korábban az Adwords hirdetések háttere is elütött a normál találatoktól, ám ezt a Google megszüntette, ami iparági szakértők szerint jelentősen növelte a hirdetésekre történő kattintások arányát.
Részben kormányzati nyomásra jelentenek meg a hirdetési címkék, ám idővel azok mérete is jelentősen zsugorodott. Most a zöld szín választásával ez a tendencia folytatódik.