John Young |
A Világgazdaságnak John Young, a Michelin Hungária Abroncsgyártó Kft. ügyvezető igazgatója azt mondta: nem tudja, mikor folytatják a nyíregyházi gyárban tervezett kapacitásnövelő beruházásaikat, amelyek jelentős létszámbővítéssel jártak volna.
A cégvezető szerint 1996-tól 2010-ig kiváló volt a világcég magyarországi leányvállalatának kapcsolata a mindenkori kormányokkal, ám 18 hónapja minden gyökeresen megváltozott: korábban hosszú távra lehetett tervezni, de a mostani kormányzati mentalitás, az új adók és az új törvények nem teszik kiszámíthatóvá a gazdasági környezetet.
„Itt van például a béremelés kérdése: nincs konzultáció, nincs kapcsolat, nincs egyeztetés az érdekeltekkel. Ránk kényszerítik a béremelést, noha nálunk az átlagos béremelés mértéke minden évben meghaladta az inflációs rátát, csak éppen az egyéni teljesítmény alapján differenciáltunk. Tehát az egyéni teljesítményre fizetünk, nem azért, mert valaki azt mondja, fizetni kell. Most pedig kényszerhelyzetben vagyunk, és azt számoljuk, hány száz embernek kell az előírások szerinti kötelező béremelést adni” - mondta a lapnak az igazgató.
A Michelin Nyíregyházán 2005-ben indította el a különleges méretű és nagy sebességindexű személyautó-abroncsok gyártását, és az elmúlt öt év során több mint 100 millió eurós beruházást hajtott végre az üzemben. A fejlesztéshez 5 százalékos munkahelyteremtő állami támogatást kapott 2011-ig, miután 217 új munkahelyet létesített Nyíregyházán, ahol a mostani 1050 alkalmazott közül csupán 30 a kölcsönzött dolgozó.
A francia cég az egykori Taurus 1996-os privatizációja óta 300 millió eurót fektetett be Magyarországon - írja a Világgazdaság.