Az összeállítás alapján a válaszadók negyede legalább 10 százalékkal növelte a rendezvényekre fordított összegeket 2009-ben. A sajtón keresztüli kommunikáció, a PR mutatja a legegyenletesebb eloszlást: míg több piaci szereplő az általános költségcsökkentési nyomás hatására ezen a területen is fékezte kiadásait, addig a felmérésben résztvevők közel 30 százaléka a PR költések növelésében látta a pozíciómegtartás és erősítés zálogát. A Goodwill szerint a szereplők felismerték, hogy az aktív médiaszereplés hitelesebb a kizárólag reklámokban megfogalmazott üzeneteknél.
A három fő kommunikációs terület közül jövőre egyértelműen a rendezvényre fordított összegek növekedése várható a felmérés alapján. |
A Goodwill Communications 2009 szeptemberében és októberében az elsősorban vállalati és intézményi kört, valamint jelentős vagyonnal rendelkező magánszemélyeket megcélzó pénzügyi szolgáltatók körében végezte felmérését.
Az alapvetően nem általános lakossági ügyfélkörrel rendelkező pénzügyi szolgáltatók körében a kommunikációs büdzsén belül együttesen közel 90 százalékot tesznek ki a rendezvényekre, a PR-ra és a reklámra fordított összegek, azonos megoszlásban (28-28 százalék). A belső kommunikáció és a társadalmi felelősségvállalás keretében elköltött forintok a teljes kiadások 17 százalékát teszik ki.
November 18-án két új rádió szólal meg a Sláger és a Danubius helyén. Ön mit szól a döntéshez? Szavazzon!
Lassan magára talál a marketingpiac
Csak az online hirdetés nem haldoklik
Dobogós a direkt marketing
MTI