A „The Reputation Institute” 2009 októbere és decembere között, immár hatodik alkalommal készítette el éves televíziózási szokásainkat elemző kutatását a UPC számára. A reprezentatív kutatásban ezúttal 11.000 európai állampolgár vett részt Hollandiától kezdve, Lengyelországon át Magyarországig.
Meguntuk a krízist
| Önt mi zavarta a legjobban januárban? Szavazzon! |
Nem unjuk a tévét
A tévézési szokásainkra vonatkozó kérdésekből kiderült, hogy a várakozásokkal ellentétben, az emberek nem elsősorban a szappanoperák, az utazás, vagy a sport világába menekülnek a válság elől. Azonban egyértelműen látszik, hogy Európa-szerte kevesebb külső szabadidős tevékenységet folytatnak, és több időt töltenek otthon, a tévék előtt. Általánosan elmondható, hogy a háztartások megpróbálnak spórolni, szorosabbra húzni a nadrágszíjakat és ennek elsődleges áldozatai az éttermek, bárok és a mozik voltak Európa-szerte. Magyarországon a megkérdezettek csaknem fele vallotta azt, hogy a szabadidős tevékenységekre fordított összeg lefaragásával küzd a válság ellen. Ugyancsak a válaszadók fele mondta azt idehaza, hogy emiatt kevesebb lehetősége van szabadságra menni. Eszerint a vakációzás pénzügyi kereteit Írország és Románia után Magyarországon érintette legjobban a krízis.
Többet ülünk otthon
A megkérdezettek mintegy egynegyede nyaralásain, sporttevékenységein, sportrendezvények látogatásán, valamint újságvásárlásain is megtakarít. Ezzel szemben az otthon végezhető szabadidős tevékenységek aránya megnövekedett a válság hónapjai alatt. Sokkal többen választották a televíziózást, DVD- vagy videofilmek megtekintését, esetleg a videojátékokat. A magyarok is hasonlóképp változtattak szabadidős szokásaikon. A megkérdezettek 12 százaléka több időt tölt családja és barátai körében, illetve a TV előtt, mint a válság előtt. Elsöprő többségük a megszorítás ellenére sem váltott kisebb tévés előfizetői csomagra. Viszont 17%-uk az internetezésre fordított idejét növelte. Ennek az is a magyarázata lehet, hogy a krízisről szóló hírek elsődleges forrásává a világháló lépett elő: a hazai megkérdezettek több mint fele főként a webről tájékozódik, és ebben Európában csak a csehek és a hollandok előznek meg minket.
Miközben az osztrákok és a svájciak elsősorban még mindig az újságokból értesülnek a világválság híreiről, Magyarországon a megkérdezettek 51 százaléka az internetet, 36 százaléka a televíziót, míg az újságokat 7, a rádiót pedig csak 5 százalékuk említette elsődleges gazdasági hírforrásként – derült ki a UPC és a Reputation Institute páneurópai kutatásából.
Az ausztrál kormány is szűrné az internetet
Szakad a vonal, nincs internet - az NHH rászáll a témára
Szélessáv: ADSL helyett kábelt választunk
Közösségi portálok: így lopják el a jelszavunkat
Privátbankár
A válság miatt az emberek változtattak szabadidejük eltöltésén, és drasztikusan csökkentették az utazásra elköltött időt és pénzt
Az amerikai elnök és Aljakszandr Lukasenka közötti megállapodás alapján 31 olyan ukrán vált szabaddá, akik bűncselekményeket követtek el Fehéroroszországban.



