Nemzetközi és hazai tapasztalatok bizonyítják, hogy a választásokat megelőző és az azt követő hetekben a céges reklámok hatása jelentősen csökken
A közelgő parlamenti választások miatt egy hónappal rövidebb lesz az idei év a marketingben. Nemzetközi és hazai tapasztalatok bizonyítják, hogy a választásokat megelőző és az azt követő hetekben a céges reklámok hatása jelentősen csökken
„A közelgő parlamenti választások miatt egy hónappal rövidebb lesz az idei év a marketingben. Nemzetközi és hazai tapasztalatok bizonyítják, hogy a választásokat megelőző és az azt követő hetekben a céges reklámok hatása jelentősen csökken. Emiatt egy rendkívüli uborkaszezonnal kell kalkulálni az éves marketing terv készítésénél a kis- és közepes vállalatoknak” - figyelmeztet Wolf Gábor kkv marketing szakértő.
"Az új vevők szerzésére irányuló marketing stratégiákat januártól március közepéig érdemes kifuttatni, mert a választási kampány alatt, majd pedig a választásokat követő "médiazajban" az új vevők figyelmét szinte képtelenség lesz felkelteni" - tanácsolja a kisvállalati marketing szakértő.
A választások zaja alatt kizárólag két réteg felé lehet sikeresen marketingezni: az egyik a meglévő ügyfelek, akikkel a cégnek közvetlen kapcsolata van telefonon, email-en, direkt reklámon keresztül. A másik pedig egy olyan réteg, amely 2009-ben rendkívüli növekedést mutatott.
A válság új célpiacot hozott létre
Rendkívüli módon megnőtt az elvesztett vevők felé folytatott kommunikáció jelentősége, mivel a válság hatására ebből a rétegből „túltermelés” van, szinte minden ipari szektorban. Ugyanakkor csökkent a cégek száma is: 15 ezer cég ment tönkre 2009-ben, 31%-kal több mint korábban.
Ezért a saját elveszített vevőink mellett lehetőleg a konkurencia elveszített vevőit is igyekezni kell megszerezni. Ez önmagában elég lehet ahhoz, hogy egy cég pótolja a válság miatt kiesett forgalmat. Ezért a 2010-es marketing tervben kiemelt helyen kell szerepelnie az elvesztett vevőket célzó eszközöknek: minden hónapban érdemes exkluzív ajánlatokkal megpróbálni visszacsábítani azokat a vevőket, akiket a cég 2009-ben elveszített.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
A Széchenyi Kártya Program államilag támogatott beruházási hiteleinek kamata február 17-től további fél százalékponttal csökkent, így ezek már 3 százalékos kamatozással elérhetőek. Ennek köszönhetően egy százmillió forintos beruházási kölcsön hitelterhe több millió forinttal csökkenhet.
A pályázási folyamatot megkönnyítő, új digitális előszűrő szolgáltatás érhető el októbertől az MBH Csoport mikro-, kis- és középvállalatoknak szóló BUPA platformján. A cégek azonban nemcsak a pályázatokhoz, hanem teljes életútjuk során asszisztenciát kaphatnak a digitális felületen.
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.