1p

Összeomlik a magyar egészségügy?
Mennyi pénz hiányzik a rendszerből?
Mitől lesznek rövidebb várólisták?
Csak a magánegészségügyre számíthatunk?
Online Klasszis Klub élőben Rékassy Balázzsal

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. szeptember 18. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

KKV
A BKV-sztrájk harmadik napján a villamosközlekedésben változatlan a helyzet, a buszok 41 vonalon járnak, a metró, a trolik és a HÉV menetrend szerint közlekednek
A BKV-sztrájk harmadik napján a villamosközlekedésben változatlan a helyzet, a buszok 41 vonalon járnak, a metró, a trolik és a HÉV menetrend szerint közlekednek

Negyvenegyre nőtt azon buszvonalak száma, ahol a BKV elindította a járatait csütörtök kora reggel - közölte a BKV. Nem sokkal fél hét után a 63-ason és a 225-ösön is elindultak az első buszok, de a járatok jóval nagyobb követési idővel közlekednek, mint egy normál hétköznapon.

Nem sokkal fél hat után már a 103-as, a 128-as, a 170-es és a 178A buszok is szállítanak utasokat. Ezzel 39-re emelkedett azon buszvonalak száma, ahol van közlekedés. A legtöbb busz - hasonlóan a szerdai naphoz - a teljes útvonalán, de jóval nagyobb követési időkkel közlekedik. Ilyen a többi között a 11-es, a 20E, 30-as, az 58-as, a 95-ös, a 103-as, 128-as, a 150-es, 194-es, a 200E és a 272-es busz is.

Rövidített útvonalon, de jár a 8-as, a 66A, a 98-as, a 114-es, a 151A, a 173-as, a 180-as, a 256-os, a 297-es, a 950A és a 990A busz.
 
Szerdán, a BKV-sztrájk második napjának hasonló időszakában harminchat buszvonalon szállítottak a járművek utasokat.
A villamosközlekedésben nem történt változás, továbbra is csak négy vonalon
(1, 6, 50A, 52A) közlekednek a szerelvények, de ezek közül csak a 6-os jár teljes útvonalán. Szerdán, a sztrájk második napjának hasonló időszakában 36 busz- és 5 villamosvonalon közlekedtek a BKV járművei.

A metrók, illetve a csepeli és a gödöllői HÉV-szerelvények menetrend szerint közlekednek,
a ráckevei HÉV Tökölre 30, Ráckevére 60 percenként közlekedik, a szentendrei HÉV Békásmegyerre 10, Szentendrére pedig 30 percenként indul - olvasható a BKV közleményében.
   
Tizennégy BKV-szakszervezet harmadik napja sztrájkol, mert nem sikerült megállapodásra jutni a közlekedési társaság vezetőségével az új kollektív szerződés szövegéről. A kedden kezdődött határozatlan idejű sztrájkban többnyire buszos érdekképviseletek vesznek részt, de szinte minden területről van legalább egy szakszervezet, amely csatlakozott a sztrájkhoz. A tárgyalások csütörtökön délelőtt 10 órakor folytatódnak.

Bombariadó volt több metrómegállóban hajnalban. A tűzszerészek átvizsgálták a helyszíneket, de nem találtak robbanóanyagot - közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság. Az éjszakai órákban érkezett a közlekedési vállalathoz a fenyegetés, amely szerint csütörtök reggel 6.30 és 8.30 között bomba robbanhat a metrómegállók valamelyikén. A BRFK átvizsgálta a bejelentésben szereplő Déli pályaudvar, Batthyány tér, Blaha Lujza tér, Klinikák, Arany János utca és a Dózsa György út metróállomásokat és a hozzájuk közeli alagútszakaszokat, de robbanásra, robbantásra alkalmas tárgyat, anyagot nem talált.
A BKV vezetése folyamatosan figyeli, hogy az egyes járatokat mennyi utas veszi igénybe, és részben az adatok alapján dönt a közlekedés megszervezéséről
- mondta Mihálszky Gábor, a BKV közlekedési vezérigazgató-helyettese. A sztrájk ideje alatt a BKV saját, valamint a Volán és az alvállalkozók járműveivel szállítja az utasokat. Kedd hajnalban például a BKV 140 alvállalkozói, 39 Volán- és 20 saját buszt küldött forgalomba. A közlekedési társaság a sztrájk kezdetekor tudatta: az alvállalkozói járműpark szétosztásával úgy szervezi a szolgáltatását, hogy lehetőség szerint a belváros minden kerületből elérhető legyen.
   
Mihálszky Gábor, a BKV közlekedési vezérigazgató-helyettese az MTI-nek elmondta: amikor döntenek arról, hogy mely járatokat üzemeltetik a sztrájk ideje alatt, figyelembe veszik, hogy a döntés pillanatában miként néz ki a teljes budapesti közösségi hálózat.
   
A közlekedés megszervezésénél az egyik alapelv, hogy ott nem indítanak járatot, ahol párhuzamosan van metró, HÉV, vasút, vagy Volánbusz-járat - mondta, és példaként a 22-es busz vonalát említette, ahol a Volánbusz is jár, így itt a sztrájk ideje alatt a fővárosi közlekedési társaság nem indít párhuzamosan buszjáratot. A Volánbusznak egyébként 240 olyan járata van, amely fonódik a BKV jártaival.
   
A másik alapelv, hogy a buszok a metrók, a vasút és a Volánbusz-hálózat között biztosítsanak átszállásos kapcsolatot úgy, hogy ne legyen olyan területe a városnak, ami "kimarad", és ahol 1-1,5 kilométernél nagyobb az úgynevezett "rágyaloglási távolság", ami egy megálló eléréséhez szükséges.

Befejezték a vasutasok a sztrájkot

Emlékeztetett rá: a fővárossal kötött közszolgáltatási szerződésben rögzítették, hogy a hálózat megszervezésekor a gyaloglási távolságnak 300-500 méter közé kell esnie. A sztrájkra, mint rendkívüli helyzetre tekintettel, a hálózatot úgy kell átalakítania a BKV-nak, hogy az utasok 1-1,5 kilométer gyaloglással, közvetlenül elérhessék a metrót, a HÉV-et vagy a vasutat. Arra is figyelnek, hogy biztosítsák a nagy lakótelepek közvetlen összeköttetését a metróval.

A BKV azt is figyelembe veszi, hogy ha valamely vonalon nagyobb az utazási igény, akkor átcsoportosítanak járműveket onnan, ahol kevesebben utaznának. A vezérigazgató-helyettes elmondta: volt például olyan, hogy elindítottak egy járatot 10 perces követésekkel, de kiderült, hogy a járművek kihasználtsága ezt nem indokolja, ezért átcsoportosították a buszok egy részét oda, ahol több utas volt és ritkábban járt a busz.  A BKV vezetése a járművezetőktől és a forgalomirányítóktól kapja a pontos információkat, amik alapján döntenek az átcsoportosításokról.


Veszélyben a sofőrök?

Biztonsági őrök védik a vezetőket a 6-os villamoson - tudta meg BKV-s szakszervezeti forrásból az MTI. Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének (VTDSZSZ) elnöke elmondta, tudomása szerint a cég biztonsági őrei fokozottan figyelnek a nem sztrájkoló alkalmazottakra, így a metró- , villamos-, valamint a troli- és a HÉV-vezetőkre. A legforgalmasabb villamosvonalon, a 6-oson a biztonsági őrök a járművekre is felszállnak, és a vezetőfülke mögött vigyázzák a rendet. Gulyás Attila szerint a szokásosnál nagyobb létszámban vannak jelen a metróaluljárókban és azok környékén a rendőrség járőrei is.

A vezető, aki a nem sztrájkoló szakszervezeteket képviseli elmondta: a villamos- és a HÉV-vezető dolga a legnehezebb a sztrájk alatt, mert ők kapják a legtöbb "beszólást" az utasoktól, és ugyanakkor sztrájkoló kollégáiktól is. A sztrájkolók szidalmazásokkal, rábeszélésekkel próbálják munkabeszüntetésre bírni a dolgozó BKV-sokat. Gyakran heves viták alakulnak ki a két tábor között - tette hozzá Gulyás Attila.

Egyre több a konfliktus a sztrájkoló és a nem sztrájkoló BKV-s alkalmazottak között - értesült szakszervezeti forrásokból az MTI. Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője az MTI-nek elmondta: azok a dolgozók, akik kiállnak a saját és más, nem sztrájkoló kollégáik érdekeiért is, joggal vannak felháborodva, hogy vannak, akik felveszik a munkát. Az, hogy az érdekképviseletek nem egységesen képviselik az álláspontokat, azoknak a szakszervezeti vezetőknek a felelőssége, akik nem csatlakoztak a munkabeszüntetéshez - tette hozzá.


Élelmes fiatalok


Néhány fiatal BKV-pótló néven új "szolgáltatást" indított a Facebook közösségi oldalon,
ahol az autósok jelezhetik, ha stopposokat vesznek fel, a gyalogosok pedig azt közölhetik, hogy merre tartanak. Az oldalhoz egy nap alatt több mint 1800 tag csatlakozott. "Ez egy jó alkalom arra, hogy megmutassa Budapest, mennyire képes segíteni önmagán, mennyire vagyunk képesek egy kicsit rendesek lenni egymással. Csütörtökön vegyél fel az autódba gyalogosokat, és stoppolj bátran, ha buszra várnál!"

Az alapszabály az autósok részére, hogy a letölthető A4-es méretű formanyomtatványra írják rá, hogy melyik városrészbe mennek, majd ezt tegyék ki a szélvédő jobb alsó sarkába. Az autósok nem kérhetnek pénzt a fuvarért. A gyalogosok számára az a szabály, hogy csak azt az autót lehet leinteni, amelyik a gyalogos célállomása felé tart. A találkozási pontok a buszmegállók.

Elhúzódó sztrájkra kell számítanunk?
Már csak 4 villamos jár, 2 teljes vonalon 
Új buszjáratot indított a BKV
Idegek harca: folytatódik a BKV-sztrájk

MTI

Címkék: KKV
A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
KKV Megnyitják a pénzcsapot a magyar cégeknek: milliárdokat érő bejelentést tett egy bank
Privátbankár.hu | 2023. május 10. 17:14
Jelentős beruházási hitelkeretről állapodott meg az UniCredit.
KKV Jó szakemberből gyenge vállalkozó lesz? – interjú
Natív tartalom | 2023. április 4. 12:02
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.
KKV Jövőkép nélkül csak szenvedés lesz, nem sikercég – interjú
Natív tartalom | 2023. március 22. 10:07
Ami tíz évvel ezelőtt még működött a magyar cégek számára, az tíz év múlva egyáltalán nem lesz elegendő, avagy hamarosan megérkezik az üzleti regény arról, hogy miért kulcsfontosságú a hazai vállalkozók számára egy jól megformált jövőkép. Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM cégvezetőjével és a Cégépítők alapítójával beszélgettünk Jövőkép című könyve megjelenése előtt.
KKV Csak a bizonytalanság biztos a kisvállalkozásoknál
Privátbankár.hu | 2023. február 3. 16:24
A kormány új hitelprogramról döntött a Baross Gábor újraiparosítási program keretében. Az elszálló kamatok mellett ez komoly segítséget jelenthet a kisvállalkozások számára, amelyek helyzete meglehetősen bizonytalan lett az utóbbi időben. Az ATV Start vendégeként Perlusz László, a VOSZ főtitkára és kollégánk, Király Béla beszélt a hazai vállalkozások helyzetéről.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG