A BKV-nál - mivel az idén már nincs mód az egyeztetésekre - január elsejétől nem lesz kollektív szerződés, a cég így a munka törvénykönyve szerint fog működni - mondta Kocsis István.
Közlése szerint a kérdéseknek csak bizonyos részében sikerült megállapodni a szakszervezetekkel, a véleménykülönbségeket nem tudták feloldani. Hangsúlyozta, hogy a menedzsment mindent meg fog tenni annak érdekében: az utasok a lehető legkevesebbet érzékeljék abból, hogy a cégnél nincs kollektív szerződés.
Kérdésre válaszolva a vezérigazgató elmondta, hogy többet ajánlottak a szakszervezeteknek, mint amit a munka törvénykönyve előír, de kevesebbet, mint amit a jelenleg érvényben lévő, de év végén lejáró ksz. Ezzel kapcsolatban közölte: a több évtizedes alulfinanszírozottság és a válság hatásai miatt a cégnek arra kell törekednie, hogy csökkentse költségeit és ez a kormány felől is elvárás a BKV felé.
38 milliárdos "buszpénzt" kap a BKV |
Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője közölte: mivel munkaügyi kollektív vitát kezdeményeztek, akár hét napon belül is sztrájkba léphetnek. Szerinte komoly működési zavarokat fog okozni a ksz hiánya és ezt az utasok is meg fogják érezni. Borulhat az egész menetrend már január elsején is, mert teljesen más szabályok lesznek érvényesek például a pihenőidőkre - tette hozzá.
Kitért arra: ha elfogadták volna a munkáltató ajánlatát, az mintegy 10 százalékos nettó bércsökkenéssel járt volna. Hangsúlyozta, nem értenek egyet azzal, hogy a munkavállalók zsebén keresztül próbálják megoldani a "finanszírozatlanságot". Nem az utazóknak és nem a munkavállalóknak kell ezt megfizetniük - tette hozzá.
Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke azt hangsúlyozta: megtettek mindent annak érdekében, hogy megállapodás szülessen. Javasolták azt is, hogy a jelenleg érvényes ksz-t egy hónappal hosszabbítsák meg, de ezt a BKV vezetése nem támogatta. Kiemelte: nem lehet megengedni, hogy az ország egyik legnagyobb vállalata ksz nélkül maradjon.
Ünnepi közlekedés: változnak a menetrendek
Közösségi közlekedés: 27 milliárdot sikerült megspórolni
MTI