A gyorsjelentés a tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásra épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a közel 3,8 millió magyarországi háztartás közül mintegy hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó közel 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók – Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR TELEKOM Zrt., Zelka ZRt., TARR Kft., TvNetWork NyRt., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., Antenna Hungária Zrt. és HD Platform Kft. – október végén összesen 2,481 millió előfizetést tartottak nyilván, 22 ezerrel többet, mint egy hónappal korábban. A digitális előfizetéssel rendelkezők száma a vizsgált 14 szolgáltatónál huszonhatezerrel, 1,109 millióra emelkedett októberben, míg az analóg előfizetések száma ebben a körben 1,376 ezerről 1,372 ezerre csökkent. Októberben a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 44,7 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat a szeptemberi 44 százalék után.
A digitális előfizetéseken belül 12 ezerrel 359 ezerre nőtt a kábeltelevízióra, vagy IPTV-re előfizetők, és 14 ezerrel 750 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. Októberben a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül 14,1 százalékról 14,5 százalékra nőtt a digitális kábeltévére, vagy IPTV-re előfizetők aránya, a műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése 29,9 százalékról 30,2 százalékra emelkedett, míg az analóg kábeltelevíziós szolgáltatás részesedése 56,0 százalékról 55,3 százalékra csökkent.
A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi – ide sorolva az Antenna Hungária (AH) által működtetett előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben az előfizetők száma októberben 736 ezerről 750 ezerre nőtt. A piacvezető DIGI részesedése 53,3 százalékról 52,6 százalékra, a UPC-é 24,9 százalékról 24,4 százalékra csökkent, a Magyar Telekom pedig 16,5 százalékról 17,8 százalékra növelte részesedését.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma októberben 1,723 ezerről 1,731 ezerre nőtt, ezen belül az analóg előfizetések száma 1,376 millióról 1,372 millióra csökkent, míg a digitális előfizetések száma 347 ezerről 359 ezerre nőtt. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 35,8 százalékról 35,4 százalékra csökkent, a második Magyar Telekom részesedése 21,2-ről 21,3 százalékra, a harmadik DIGI-é pedig 11,6 százalékról 11,9 százalékra nőtt.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve – a UPC a piacvezető, de részesedése az egy hónappal korábbi 32,5 százalékról 32,1 százalékra csökkent. A második DIGI piaci része 24,1 százalékról 24,2 százalékra emelkedett, míg a harmadik Magyar Telekom (T-Home) 19,8 százalékról 20,3 százalékra növelte részesedését.
Lerobbant a T-Mobile - de miért?
Szélessáv: ADSL helyett kábelt választunk
Mobilnet: folytatódó trendek, kiugró adatforgalom
Az EP rábólintott a hírközlési keretcsomagra
Saját hálózat nélkül, de indul a Posta-mobil!
Kevesebb a mobilos, a piac szinte befagyott
Privátbankár