A termelés hat százalékos visszaesésével még a térség autógyártása sínylette meg a legkevésbé a válságot a számos nyugat-európai országban bevezetett roncsprémium-programnak köszönhetően - idézte a Wirtschaftsblatt a Fraunhofer Austria kutatóintézet friss jelentését.
Ezek a programok részben mesterségesen táplálták a keresletet a kicsi és költséghatékony autók iránt. Most azonban "be kell kapcsolni a biztonsági öveket": miután az autócsere-programok véget értek, 2010-ben csökkenni fog a vásárlókedv. Ehhez járul még, hogy az olcsó munkaerő jelentette előny is mérséklődni fog.
A közép-kelet-európai térségben egyedül Magyarországon láthattunk olyan nagy-mértékű visszaesést, ami a nyugat-európai piacokra volt jellemző - írja a lap. |
Hátas a szalonban: durván drágult a kötelező
Benzináremelés ellen: a gázüzem a tuti recept?
A Peugeot csak a kilencedik a sorban
2011-ben gördül ki az első magyar Mercedes
MTI, Privátbankár