A GVOE az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében kifejtette: az új rendelet révén az elszámolás egyszerűbb és átláthatóbb lett a tevékenységet végzők részére, míg az állampolgároknak is könnyebbé vált az ügyintézés, mivel nem kell a postán sorba állniuk, hogy az eredetiségvizsgálat díját sárga csekken befizessék.
Az egyesület szerint a január eleje óta eltelt időszakban a vizsgáló állomások azt tapasztalták, hogy az ügyfelek a változtatásokat megelégedettséggel fogadták. Megszűnt az évenkénti környezetvédelmi mérés, illetve arra is van lehetőség, hogy az adás-vételi eredetiségvizsgálat alkalmával az általános műszaki felülvizsgálatot is elvégeztessék ezeken a vizsgáló állomásokon. Az egyesület úgy vélte, ez mind a vevőnek, mind az eladónak megnyugtató helyzetet eredményez. Az így kialakított rendszer második lépésben megteremtheti a feltételeit annak is, hogy az autótulajdonosok számára az okmánykezelést is el tudják végezni a vizsgáló állomások, azaz ténylegesen megvalósul az "egyablakos" ügyintézés - tették hozzá.
Aránytalan terhek? A Magyar Autóklub álláspontja szerint a rendelkezés aránytalanul nagy, és a vizsgálat mértékével sem arányban álló terhet ró azokra a gépjármű és pótkocsi tulajdonosokra, akik 2006. január 1-jét megelőzően, Magyarországon márkakereskedéstől, újként vásárolták a gépjárművet, és azóta is ők a jármű első tulajdonosai. Ezek a gépjárművek rendelkeznek a jogszabályoknak megfelelően kiállított törzskönyvvel, és a tulajdonos tekintetében sem történt változás, így a nyilvántartás hiányosságainak a költsége nem hárítható az autótulajdonosokra - hangsúlyozza a szervezet. |
Az 5 korábbi technológiatulajdonos hétfőn jelentette be: demonstrációt terveznek péntekre, mert álláspontjuk szerint a kormány jogszerűtlenül bontotta fel 2011. január végéig szóló szerződésüket. Balla Béla, az öt magyarországi eredetiségvizsgáló cég egyikének, az IHG Zrt.-nek vezetője az MTI-nek hétfőn elmondta: budapesti Felvonulási tértől a Miniszterelnöki Hivatalhoz tartó tiltakozómenetükkel az ágazat mintegy háromezer munkahelyének megmentését, valamint a gépjármű-tulajdonosok költségeinek csökkentését is el szeretnék érni.
A bejelentésre reagálva a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEK KH) és a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) közös keddi közleményében hangsúlyozta: visszautasítja az öt cég állításait arra hivatkozva, hogy a feladatot továbbra is ugyanazok a műhelyek látják el, mint korábban, így munkahelyek a változás miatt nem szűnnek meg, sőt több kisebb műhely is bekapcsolódhat ezentúl a vizsgáztatásba, így nő a verseny a piacon.
Még könnyebb lesz autót behozni
Méregdrága lett az egyedi rendszám
Búcsú az eredetiségvizsgálattól?
Autópiac: semmit sem jelent az évvégi felfutás
MTI, Privátbankár