1p
KKV
Évi több mint hatmilliárd forint megtakarítást tartalmaz a Malév üzleti terve - a cél többek között az, hogy a vállalat létszáma a jelenlegi 1300-ról ezerre csökkenjen
Évi több mint hatmilliárd forint megtakarítást tartalmaz a Malév üzleti terve, amit a beszállítói szerződések újratárgyalásával, létszámcsökkentéssel, az egyszerűsített flotta olcsóbb üzemeltetésével, a jegyértékesítés új alapokra helyezésével és minden téren az általános költségek lefaragásával kíván elérni a cég - nyilatkozta Martin Gauss, a Malév vezérigazgatója az MTI-nek.

A 2008 óta történt 200 alkalmazott elbocsátása után még további 300-400 fővel kell kevesebbet foglalkoztatni - tette hozzá. A cél az, hogy a leányvállalatokat nem számítva a Malév létszáma a jelenlegi 1300-ról ezerre csökkenjen.

Az üzleti terv akkor valósítható meg - hangsúlyozta a vezérigazgató -, ha az Európai Unió jóváhagyja a magyar kormány "megmentési, átstrukturálási tervét", amit a Malév átalakítására készít. Azzal számolnak, hogy 2012-re üzemi szinten nyereséges lesz a légitársaság, a bevételek fedezik az üzemelési kiadásokat.
   
A Malév az üzleti tervének végrehajtását már tavaly megkezdte. Ebből a flotta egyszerűsítése megvalósult. Az öt helyett két típussal repül a magyar nemzeti légitársaság: 18 Boing 737 Next Generation  és a regionális forgalmat bonyolító négy Bombardier Q400-as repülőgéppel.
   
A szerződések újratárgyalásánál a korábbinál kedvezőbb feltételeket akar elérni a Malév. Ezt lehetővé teszi, hogy rendeződött a Malév tulajdonosi háttere, és erősödött pénzügyi pozíciója. A legnagyobb partnerrel, a Ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airporttal pedig megszületett a megállapodás az adósságok kifizetéséről.
   
A vezérigazgató közlése szerint a magyar-orosz megállapodás nyomán kapott 20,7 milliárd forint készpénzből a Malév kifizeti minden adótartozását, és marad közel négymilliárd forint készpénz is. Ebből fizetik ki a beszállítóknak járó tartozás egy részét, és finanszírozzák a napi üzemelést. Martin Gauss megjegyezte: ugyanakkor persze bevétele is van a Malévnak a napi üzemeléshez. A szükséges pénzügyi források nagyságáról a vezérigazgató a még folyó tárgyalások miatt nem kívánt információt adni, csak annyit mondott, hogy a közel négymilliárd forint készpénzen felül még friss tőkére lesz szüksége a Malévnak.
  
A jegyeladási módszert a fapados légitársaságokéhoz közelítik: az árérzékeny utasoknak olcsóbb kategóriájú jegyeket kínálnak, de az üzleti utazóknak olyan árat, amely ár-érték arányban jobb  a versenytársakénál. Az optimális ár meghatározására a Malév beruház egy úgynevezett ármenedzsment szoftverbe is - mondta a vezérigazgató.
   
A Malév tavaly az előző évhez képest mintegy hatmilliárd forint költséget takarított meg a repülőgépek bérleti díjainak csökkentésével és a létszámleépítéssel, valamint azzal, hogy kisebb területű irodát bérel. Csökkentették a vállalati autók számát is, megszüntettek néhány külföldi képviseletet, és a korábbinál kedvezőbb feltételekkel sikerült új szerződést kötni külföldi repülőtereken a földi kiszolgálásról. Az üzleti terv pedig az általános költségek mintegy 15 százalékos csökkentésével számol.
   
Martin Gauss véleménye szerint a Malév leányvállalatait, a földi kiszolgálással foglalkozó Malév Ground Handling Kft.-t (Malév GH) és a karbantartást végző Aeroplexet csak hosszú távú érdekekért érdemes eladni. Ezek ugyanis növelik a Malév értékét - utalt a vezérigazgató arra, hogy a kormány az átalakítás után ismét privatizálni szándékozik a légitársaságot.
   
Martin Gauss elmondta: a Malév a magyar gazdaság szempontjából jelentős cég, és talpon maradása a magyar érdekeket szolgálja. A ferihegyi forgalom felét a Malév adja, és ahhoz, hogy ezt egy másik - kritikát megfogalmazó - légitársaság elérje legalább 400 százalékos növekedést kellene produkálnia.
   
A február 26-án született magyar-orosz megállapodás és kormányhatározat szerint a Malévban a magyar állam 95 százalékos tulajdonrészt szerzett adósságok jegyzett tőkévé alakításával. A magyar állam nem megvásárolta az orosz állami Vnyesekonombank közvetett tulajdonában lévő légitársaságot, hanem - nagy részben az adótartozásokért - tulajdonba vette.

50+50 évre adták el a sármelléki repülőteret
A tartalékokból emel tőkét a Malévban az állam
Hőbörög a Wizz Air a Malév miatt 

MTI

Címkék: KKV
A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Pénzeső vár a kkv-kra
Privátbankár.hu | 2024. december 4. 16:49
A hazai kkv-k eddigi legszélesebb köre juthat tőkefinanszírozáshoz a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével.
KKV Már néhány perc alatt megtudhatja, vállalkozása megfelel-e a pályázati feltételeknek
Natív tartalom | 2024. november 13. 11:21
A pályázási folyamatot megkönnyítő, új digitális előszűrő szolgáltatás érhető el októbertől az MBH Csoport mikro-, kis- és középvállalatoknak szóló BUPA platformján. A cégek azonban nemcsak a pályázatokhoz, hanem teljes életútjuk során asszisztenciát kaphatnak a digitális felületen.
KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
KKV Megnyitják a pénzcsapot a magyar cégeknek: milliárdokat érő bejelentést tett egy bank
Privátbankár.hu | 2023. május 10. 17:14
Jelentős beruházási hitelkeretről állapodott meg az UniCredit.
KKV Jó szakemberből gyenge vállalkozó lesz? – interjú
Natív tartalom | 2023. április 4. 12:02
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG