Az Amerikai Kereskedelmi Kamara KKV Bizottság (AmCham) tagjainak közel fele méreteit tekintve a kis-és középvállalati kategóriába tartozik. Dávid Péter, az AmCham ügyvezető igazgatója szerint a Magyarországon működő multinacionális cégek a hazai kkv-k számára kiaknázandó lehetőséget, új piacot jelentenek, így a Kamara célja, hogy a beszállítói hálózatot erősítse az országban.
Erdei Sándor, az AmCham KKV Bizottságának elnöke elmondta, hogy az általuk elindított szeminárium-sorozattal az volt a céljuk, hogy a gazdasági válság idején a kisvállalatok számára könnyen adaptálható és korszerű szakmai tudást és információt nyújtsanak a túléléshez. A kis cégek számára is elengedhetetlen a sikerhez a megfelelő IT vagy HR politika és a hatékony kommunikációs stratégia. Emellett Erdei szerint a hazai kis-és középvállalkozások két alapvető problémája a menedzsment-tudás hiánya és a szükséges pénzügyi eszközök megléte, véleménye szerint mindezek nélkül a mostani kiélezett gazdasági helyzetben nehéz üzleti sikereket elérni.
Az előadássorozat egyik témája a felhőszolgáltatás volt, amely kiemelt téma, mivel kevés kis- és középvállalkozás engedheti meg magának költséges szerverek, kiszolgáló eszközök beszerzését. Azonban a növekedés előtt álló cégeknek versenyképességük növeléséhez szükségük van üzleti folyamataikat támogató, megbízható számítástechnikai rendszerekre, minderre költségkímélő megoldás lehet a „felhőszolgáltatás” igénybevétele, így a megvásárolt, vagy bérelt szoftver a szolgáltató által üzemeltetett szerveren fut. A beruházási kiadásokon túl azzal spórolnak a cégek ezzel a megoldással, hogy minimálisra csökkentik a kihasználatlan kapacitást.
Egy másik kiemelt témája volt a közösségi média és az online marketing, mivel egy jól megválasztott marketing stratégia segít megtalálni a potenciális vevőkört, segít az ismertség növelésében, amely hozzájárul a cég nyereségének növekedéséhez. Ennek ellenére sajnálatos tény, hogy a kis-és középvállalkozások döntő többsége ma még nem használja ki a közösségi médiában és az online marketingben rejlő lehetőségeket, még akkor sem, ha egy fillérjébe sem kerül. A KKV Bizottság szerint a magyar vállalkozásoknak különösen érdemes az online közösségi felületekre koncentrálniuk, mivel a magyar fogyasztók élen járnak Európában a virtuális kapcsolattartásban.
A KKV Bizottság többek között a sikeres üzleti tevékenységre, és a retorikára is felhívta a figyelmet, mvel a meggyőző beszéd talán az egyik leghatékonyabb munkaeszköz a vállalkozók számára. A Bizottság szerint a sikerhez emelni kell az értékünkön egy termékhez hasonlóan, hiszen mindenkinek van egy márkája, brand-je. Ezt a márkát kell megtanulni eladni, értékessé és ismertté tenni, amelynek egyik legfontosabb eszköze a megfelelő fellépés és kommunikáció.
Az AmCham KKV Bizottságának szeminárium-sorozata 2012-ben is folytatódik, a tervezett témák között szerepel sikeres női vállalkozások, fiatal vállalkozók jövőbeni lehetőségeinek bemutatása, de a compliance-t, azaz a beszállítói feltételeknek való megfelelést is napirenden tartják.