A mogyoródi Forma-1-es versenypályával kapcsolatos elképzelésekről a Népszabadság Online-nak Gyulay Zsolt nyilatkozott, akit a héten neveztek ki a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit (NDN) Zrt. élére, ám ezzel együtt a Hungaroring Sport Zrt., az F-1-es pályát működtető cég igazgatóságának elnöki posztját megőrzi.
"Szerintem komoly esélyünk van arra, hogy az európai helyszínek közül mi azok között legyünk, akik megtarthatják a futamukat. Fontos hangsúlyoznom: meg kell találni azt az optimumot, hogy mi az, amit érdemes a ringre költeni, és mi az, amit már nem, hiszen már így is jól kihasználjuk a pályát" - válaszolta a nol.hu-nak adott interjúban arra a felvetésre, hogy a Hungaroring mellett az elmúlt tíz évben nagyon elment a konkurencia, s ha nem lesz komolyabb beruházás, a nagydíjat hosszú távon aligha lehet itthon tartani.
2016-ig van szerződés, és egy-két feltételnek kellene teljesülnie ahhoz, hogy 2021-ig hosszabbítani tudjunk - mondta. A kormánytól pozitív hozzáállást tapasztalok, összességében úgy látom, van esélyünk egy következő hosszabbítást elérnünk - mondta Gyulay, aki szerint az már nem elég, hogy újraaszfaltozzák a pályát, s úgy tűnik, kevés az egy előzési zóna is a célegyenes végén, még egyet ki kellene alakítani.
Nagy haszna lenne annak, ha a pályát frissítenék, és még egy előzési zóna bekerülne a vonalvezetésébe. Az új aszfaltozással, rázókövek cseréjével együtt ez a projekt, azt gondolom, egymilliárd forint alatti összegből kigazdálkodható - mondta Gyulay Zsolt.
Ezenfelül azon is dolgoznak, s erre készülnek tervek, hogy Mogyoród és Kerepes lakosságának jobb hangcsillapítást biztosítsanak. A logikus az lenne, ha a pályához ilyen mértékben hozzányúlnak, akkor ezt a munkát is akkor végezzék el" - nyilatkozott Gyulay, aki szerint e feladattal, ha sikerül hosszabbítani, 2014-ben végezhetnek.