A közel ötven teleppel működő Weltauto márkaigazgatója, Horváth Zoltán a lapnak elmondta: a 2-4 éves autókat forgalmazó hálózat kínálatában az ilyen modellek aránya 10 százalék, ezekre pedig január elsejétől nekik is fizetniük kell a vagyonadót. Ez új helyzet, eddig az volt a gyakorlat, hogy az átvett gépkocsik az eladásig mentesültek a terhek - az átírási és a vagyonátruházási illeték - megfizetése alól.
A törvény szerint nagyteljesítményű - luxus - személyautók 125 kW (170 lóerő) motorteljesítmény felett kezdődnek. Az adó a "normál" gépjárműadó duplája 175 kW-ig, két és félszerese 200 kW-ig, míg afelett háromszoros az adó. Részletek>> |
Az autópiaci adatokat rendszeresen közlő Datahouse Kft. összeállítása szerint a 3,1 milliós magyarországi gépjárműparkból 85,6 ezer személyautót érint az új közteher. A nagy értékű vagyontárgyakat terhelő adóról a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnökének, Erdélyi Péternek az a véleménye, hogy erőteljesebb a szociális üzenete, mint a költségvetési haszna. Az állami adóbevétel összesen 2,5 és 4 milliárd forint körüli összeg lehet évente - olvasható az újság mai számában.
Autóadó: többet visz, mint amennyit hozna?
Vagyonadó autókra: a külföldi rendszám is fizet
Hisztiznek a pártok az ingatlanadó miatt
Eltűnt a vagyonadó-kalkulátor
Hajó, autó, repülő: a luxus adózik
Kivégezte a vagyonadót az Alkotmánybíróság
MTI, Privátbankár, Népszabadság