Szabó József kommunikációs projektvezető ismertette: a villamost szállító kamionok a vártnál két nappal korábban, hétfő este érkeztek meg Debrecenbe. Az első spanyol villamost csütörtök reggel szállítják a DKV Ispotály utcai telephelyére. Ahogy arról a Privátbankár beszámolt, projekt idén januárban kapott újra lendületet, amikor az önkormányzat kérésére a kivetelező cégek külön erre a beruházásra létrehoztak egy projektcéget. Mindez persze nem lett volna elég a 4 éve csúszó projekt "újrakezdéséhez", a kormány tavaly ősszel 500 millió forintot adott külön a beruházásra.
A nemzetközi közbeszerzésen győztes CAF tizennyolc alacsonypadlós, egyterű, légkondicionált, 221 utas szállítására alkalmas, 32 méter hosszú villamost szállít 2014 áprilisáig Debrecenbe.
Így szállították le a villamosokat. Fotó: Dehir/debrecen.hu |
A villamos május végétől végez próbafutást a városban, a típusengedély megszerzéséhez 10 ezer kilométeres tesztüzem teljesítése szükséges.
A spanyol gyártó 38 millió eurós ajánlatával nyerte meg a járműtendert 2011 szeptemberében, öt sikertelen közbeszerzési eljárást után.
A CAF képviselői 2011 októberében aláírták a villamosbeszerzésről szóló szerződést. |
Úgy tűnik a választások előtt felpörögnek a közösségi közlekedés beruházásai országszerte, Szegeden nyáron állhatnak munkába az új, magyar gyártású trolibuszok, a főváros pedig nyáron írhatja alá a finanszírozási szerződést az új e-jegyrendszer kiépítéséről.