Az európai leányvállalat újjászervezésére szánt források bővítésével a GM főként németországi kívánalmaknak tesz eleget, és egészen az év végéig biztosítja a cég likviditását. A GM korábban 1,5 milliárd euró támogatást kért a német kormánytól, amely igen tartózkodóan reagált a kérelemre, és a saját erő növelését kérte, az Opel működtetésére pedig csak 2010 közepéig volt elég pénz.
Nick Reilly, a GM európai igazgatója elmondta: a pótlólagos 1,3 milliárd eurót tőkeemeléssel és kölcsönök révén biztosítják az Opelnek. A február elején bemutatott szanálási terv jelentős módosításával Reilly szerint nő az esélye annak, hogy megegyezésre jutnak az érintett kormányokkal az állami támogatásról. A cégvezető úgy véli, hogy az új elképelést az Európai Bizottsággal is sikerül majd elfogadtatni.
Fele annyi autót sem veszünk |
A csaknem 630 főt foglalkoztató szentgotthárdi üzemet valószínűleg nem érinti a létszámleépítés, a gyártás az elmúlt időszakhoz hasonló ütemben és darabszámban zajlik - mondta Légrádi Edit, a gyár szóvivője az MTI-nek február elején, amikor a GM bemutatta az Opel szanálására készített tervét.
A hét kérdése: Ön mi alapján dönt a választásokon? Szavazzon!
Csiki-Bege kiszáll az autóbizniszből
Kihajthat az autóipar a kátyúból
Műszaki vizsga: újból az eredeti
MTI