Nem kizárt, hogy 2010 a fúziók éve lesz az európai autóiparban, hiszen a kontinensen a roncsprémiumok kifutása miatt nem várható a kereslet növekedése, sok a kihasználatlan kapacitás, miközben a korábbi fejlesztésekre felvett hitelek miatt a cégeknek nagy kamatterhekkel kell számolniuk - írja a Világgazdaság szerdai számában.
A gyengélkedő európai piac helyett alternatívát Oroszország, Brazília, India és Kína jelenthet, amelyekben óriási bővülési lehetőség van. Kínában például jelenleg ezer lakosra 22 autó jut, szemben a nyugat-európai közel ötszáz darabbal.
A lap idézi a Calyon Bank elemzőit, akik szerint az autóiparban a válság rámutatott arra, hogy az optimális szérianagyságnak milyen jelentős szerepe van a jövedelmezőségben, ezért elképzelhető, hogy 2010-ben felvásárlások, részvénycserés egyesülések vagy egyszerű együttműködési megállapodások keretében új szövetségek jönnek létre.
Ennek első jele volt, hogy a Volkswagen csoport decemberben bejelentette: 20 százalékos részesedést vásárol a Suzukiban 2,5 milliárd dollárért. Egy héttel korábban a PSA Peugeot Citroen közölte, hogy tárgyalásokat folytat a Mitsubishivel az együttműködés mélyítésére, ami lapértesülések szerint akár azt is jelentheti, hogy 30-50 százalékos részt vásárol a japán autógyártóban.
Rövidebb időre áll le az Audi
Saab: a gyár nem, a technológia kapós volt
Átrendeződhet az európai autógyártás
Világgazdaság