Az üzemanyag-hatékonyság egyre fontosabb az új autót vásárlóknak
A vásárlói igényekre reagálva az autóipar vezető szereplői várhatóan többet fognak költeni új technológiák kifejlesztésére, hogy minél környezetbarátabb, és üzemanyag-hatékonyabb járműveket gyártsanak, állítja a KPMG 11. nemzetközi autóipari felmérése.
A kétszáz megkérdezett szakértő közül tízből kilenc azt várja, hogy a gyártók és beszállítók az új technológiákra fognak koncentrálni, míg 88 százalékuk arra számít, hogy a gyártók növelik az új modellekbe, termékekbe fektetett beruházásokat, 78 százalékuk ugyanezt prognosztizálja a beszállítókkal kapcsolatban is.
A hibrid tűnik a legjelentősebb üzemanyag-technológiának
Összhangban a vásárlói elvárásokkal, amikor a felmérésben részt vevőket az alternatív üzemanyagok iparágra gyakorolt jelentőségéről kérdezték a következő öt évben, a hibrid üzemanyag-rendszereket sorolták első helyre (közel 85%), ezt követi az akkumulátoros (68%) és az üzemanyagcellás rendszer (63%), megelőzve a biodízellel működőket (42%).
„Az a tény, hogy az autógyártók a műszaki fejlődésre koncentrálnak, nagy ugrás az alternatív és hibrid üzemanyaggal működő járművek terén, melynek hosszú távú előnyeit a vásárlók és a környezet fogja megérezni” – mondja Agócs Gábor, a KPMG magyarországi irodájának autóiparért felelős partnere. „A vásárlói elkötelezettség az üzemanyag-hatékonyság mellett, arra ösztönzi a gyártókat, hogy minél kevesebbet fogyasztó járműveket gyártsanak, illetve az igényeknek megfelelő új termékekkel álljanak elő."
Az üzemanyag-hatékonyság mint kulcsfontosságú vásárlói szempont
Amikor arról kérdezték a felmérésben részt vevőket, hogy véleményük szerint mi befolyásolja majd leginkább a vásárlói döntéseket a következő öt évben, az üzemanyag-hatékonyságot jelölték meg első helyen (94%), a tavalyi 96 százaléktól alig eltérően, jóval megelőzve azonban a többi tényezőt, nevezetesen a környezetbarát szempontokat (80% felett), a biztonsági újításokat (71%) és a jármű stílusát (61%).
Nem meglepő, hogy a megkérdezettek a következő öt évben a hibrid meghajtású autók eladásának növekedését várják (majdnem 93%), ezt követik az egyéb alternatív üzemanyaggal működő járművek (83%), az olcsó vagy újonnan bevezetett autók (82%), a hagyományos autók (66%), a terepjárók (46%) és a kisteherautók (45% alatt).
„Az gépjárműgyártók abban a kihívásokkal teli szituációban vannak, hogy egyszerre kell versenyképesnek lenniük a technológiában és az árban. Még mindig érezhető nemzetközi szinten a válság hatása, így azt lehet mondani, hogy azok a gyártók, aki képesek megfelelni a fenti képletnek, vezetők lesznek az iparágban „– teszi hozzá Agócs Gábor.
Amikor arról kérdezték a szakértőket, hogy melyik járműveknél számítanak a kiadások növekedésére a vásárlásösztönző eszközök tekintetében (beleértve a kedvezményeket, visszafizetéseket és díjmentes ajánlatokat) az idei év során, a top három tipp a következőket tartalmazza: sportautók (53%), némileg meglepő módon ezt követik a hibrid autók (majdnem 50%-kal) és más alternatív üzemanyaggal működő járművek (48%).
A piaci részesedés várható nyertesei
Az autóipar vezető szakemberei a következő öt évben a nemzetközi piaci részesedés nyerteseiként különböző új kínai és indiai gépjárműgyártókat neveztek meg, illetve már ismerős globális szereplőket is, úgy mint a Kia/Hyundai, Toyota, Honda és a Volkswagen. A Ford a válaszadók szerint jóval nagyobb piaci részesedést ér el 2010-ben mint tavaly, 29%-uk prognosztizálja ezt a növekedést a 2009-es 13%-kal szemben. A General Motors és a Chrysler a várakozások szerint az alsó szegmensben marad idén is.
Autón érkezik a lízingpiac jövője
Haldokló autópiac: nem kell a lóerő
Privátbankár