A MÁV-TRAKCIÓ közleményében ismerteti: a MÁV ahhoz járult hozzá, hogy hitelt vegyenek fel a mozdonyok szállítási szerződésében rögzített feltételekkel. Az ügylet finanszírozásának teljes hiteligénye 79,6 millió euró, mai áron számolva mintegy 21,5 milliárd forint - fűzik hozzá.
A vasúttársaság igazgatóságának döntését a továbbiakban a MÁV Zrt. felügyelőbizottságának, majd a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztériumnak is jóvá kell hagynia. A szerződések aláírására csak ezt követően, várhatóan 2009 decemberében kerül sor. A mozdonyvásárlás finanszírozása 48 százalékban az Európai Beruházási Bank (EIB), 52 százalékban pedig a KfW Bank részvételével történhet.
A MÁV-TRAKCIÓ szerint az Európai Beruházási Bank és a KfW Bank indikatív árajánlata a jelenlegi hasonló futamidejű hitelekkel összehasonlítva nagyon kedvező. A hitel futamideje 15 év, az első tőketörlesztés 2013 júniusában esedékes. A hitel fedezetének a mozdonyok számítanak, így nem szükséges állami vagy tulajdonosi készfizető kezességvállalás.
Mintegy 5 milliárdos összegre kötött megállapodást a fővárosi önkormányzat az idén felvenni tervezett 35 milliárd forint hitelből eddig, a többiről még tárgyalnak – írja a Népszava. A kizárólag beruházásokra és fejlesztésekre költendő hitelkeretet az eredményhirdetés alapján három különböző kereskedelmi bank nyújtja, 20 éves futamidőre. |
Az állami vasúttársaság 2008 novemberében írt alá szállítási szerződést a mozdonyok megvételéről a Bombardier Transportation GmbH-val. Az új mozdonyok elsősorban a jelenleg használt V43-as mozdonyok egy részét váltják ki. A TRAXX típusú mozdonyok alacsonyabb karbantartási költséggel rendelkeznek, energiatakarékosabbak, ráadásul fékezéskor képesek visszatáplálni a villamos hálózatba a generátorként dolgozó vontatómotorok által termelt energiát, emellett a jelenleg használt mozdonyoknál nagyobb teljesítményre is képesek.
A szállítási szerződés értelmében az első mozdonyt a finanszírozási szerződés aláírásától számított 16 hónapon belül szállítja a Bombardier, így megérkezése 2011. év elején várható.
Átkeresztelik a MÁV Cargót
A MÁV januárban csődbe mehet?
MÁV: utód nélkül távozik Heinczinger?
MÁV Cargo: engedély a mozdonyokra is
MTI