
A MasterCard kutatása szerint a döntőnek helyet adó spanyol fővárosban működő vállalkozások 50 millió eurós bevétellel számolhatnak, ami elsősorban vendéglátásból, sport-emléktárgyak értékesítéséből, növekvő reklám megrendelésekből, események bevételeiből származik. Madrid várhatóan még Róma 2009-es 45 millió Eurós bevételét is túlszárnyalja.
A növekedés jelentős mértékben köszönhető a döntő időpontjának, melyet a hét közepéről az utazásra sokkal alkalmasabb szombatra tettek át. Az angol és spanyol csapatok távolmaradása növeli a meccs kimenetelét övező bizonytalanságot, így az érdeklődést is – állítja a kutatás, ami összesen 120.000 látogatót vonz majd a spanyol fővárosba. Az európai gazdaságot körülbelül 94 millió euróval lendíti majd fel a döntő. A MasterCard tanulmánya szerint a bevétel jelentős részét a főként Németországból és Olaszországból érkező drukkerek utazási, és szállásköltségei jelentik. Emellett az Európa minden tájáról érkező szurkolók jelentős összegeket költenek majd reklámpólókra, ételre és italra is.
Azonban a döntőt nem csak az öreg kontinens követi figyelemmel, hiszen 10 dél-amerikai labdarúgó érintett a BL döntőben. Mindezen túl 50 millió dél-amerikai tart számon felmenői között olaszokat, 7 millióan pedig német ősöket, így a Bayer München – Internazionale mérkőzésnek jelentős gazdasági hatása lehet Dél-Amerikában is.
Privátbankár - Zsiborás Gergő