Az április 3-i amerikai indulást követő első négy hét alatt több mint egymillió darabot értékesítettek az iPhone szoftverével működő, 1,25 centiméter vastag, 9,7 colos, azaz 24,6 centiméter átmérőjű érintőképernyős készülékből.
A korábbi menetrend szerint az Apple táblagépe április végén jelent volna meg Kanadában, Franciaországban, Nagy-Britanniában, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban, Svájcban, Ausztráliában és Japánban.
Az Egyesült Államokban 499 dollártól (110 ezer forinttól) kapható iPad nemzetközi árait május 10-én hozzák nyilvánosságra, azonban a The Daily Telegraph (www.telegraph.co.uk) brit napilap online kiadása szerint a legegyszerűbb 16 gigabájtos verzió is 429 fontba, azaz csaknem 139 ezer forintba fog kerülni.
Ausztriában, Belgiumban, Hollandiában, Hongkongban, Írországban, Luxemburgban, Mexikóban, Szingapúrban és Új-Zélandon júliustól várható az értékesítés.
A korábbi tapasztalatok szerinti lényegesen drágább európai árak, illetve a rajongók türelmetlensége miatt aki teheti Amerikából szerzi be az új készüléket. Ezt a tendenciát látszik alátámasztani a Yahoo! hírportál statisztikája is, amely szerint az iPadre optimalizált kezelői felület 10 százalékát az Egyesült Államokon kívülről használják.
MTI